رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اشتباه خود اعلام کرد زمانی که او به کاخ سفید آمد، واکسن کرونایی وجود نداشت.

گاف جدید بایدن درباره واکسن کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین گاف خود گفت زمانیکه پا به کاخ سفید گذاشته است، واکسن کرونایی وجود نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا که در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ اولین دوز واکسن کرونا ساخت شرکت فایرز و در ۱۱ ژانویه دوز دوم را دریافت کرد، در مصاحبه‌ای گفت: زمانیکه من مسئولیت دولت آمریکا را پذیرفتم، واکسن کرونا وجود نداشت.

بایدن در مورد دسترسی به واکسن کرونا گفت که هر آمریکایی که می‌خواهد واکسینه شود تا پایان ژوئیه سال جاری می‌تواند آن را دریافت کند.

او توصیه کرد اگر می‌توانید واکسن بزنید، هر زمان که آن را دریافت کردید، اقدام کنید.

بایدن گفت که شهروندان رنگین پوست باید در اولویت دسترسی به واکسن قرار بگیرند، زیرا به گفته وی آن‌ها نسبت به سفیدپوستان درصد کمتری واکسن دریافت کرده اند. وی تاکید کرد معلمان نیز در باید در فهرست اولویت بندی شده قرار گیرند.

رئیس جمهور آمریکا نسبت به اینکه واکسن‌های مختلف موجود در حال حاضر به اندازه کافی در برابر برخی از سویه‌های جدید کرونا موثر است یا خیر، ابراز نااطمینانی کرد. دانشمندان آمریکایی قبلاً در مورد کارایی واکسن‌های موجود در مقابله با سویه‌های جدید ویروس کرونا ابراز نگرانی کردند.

بایدن هنگام تحویل دولت خود در ۲۰ ژانویه وعده داد که ۱۰۰ میلیون واکسن کرونا را تا صدمین روز فعالیت خود در اختیار مردم قرار می‌دهد. بنا به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تا روز پنجشنبه نزدیک به ۴۰ میلیون آمریکایی دست کم یک دوز واکسن ویروس کرونا دریافت کرده اند.