واعظی با اشاره به پیشرفت بسیار خوب تولید واکسن‌های داخلی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هیچ تعارفی با هیچ کدام از سازندگان داخلی و خارجی ندارند و سلامت و جان مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است.

چین فروشنده جدید واکسن کرونا به ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی اضافه کرد: با وجود همه سخت گیری های وزارت بهداشت، برخی شرکت‌ها مجوز آزمایش های بالینی را گرفتند و مراحل آن در حال طی شدن است و نسبت به آن امیدوار هستیم. ظرفیت‌سازی برای تولید درحال انجام است و این ظرفیت در ۶ ماه آینده بسیار زیاد می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به خرید واکسن از روسیه که در حال استفاده است، گفت: در سفر رییس سازمان غذا و دارو به روسیه و با تلاش سفیر ما در آن کشور توافق شد تا واکسن روسی در ایران به خط تولید برسد.

وی افزود: واکسن پاستور مراحل خوبی را طی کرده است و در کوبا با همین واکسن، واکسیناسیون عمومی خود را آغاز کرده‌اند و قرار است خط تولید این واکسن هم در ایران ایجاد شود.

واعظی از خرید ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی و واردات آن به کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این قرارداد ما با هند برای دریافت واکسن هندی که در چند کشور دیگر مانند سوئد هم در حال ساخت و تولید است و در آکسفورد تحقیقات آن، انجام شده است، در مراحل نهایی شدن است.