معاون اول رئیس جمهور گفت: سعی کردیم در تأمین کالاهای اساسی زندگی مردم، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

جهانگیری: نگذاشتیم مردم ‌مشکلات را زیاد حس کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان بانه خوشبختانه برخی از مناطق آزاد کشور به قطب‌های بسیار مستعد کشور برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تبدیل شهرستان بانه به منطقه آزاد اقتصادی نیز باعث پیشرفت و ترقی استان شود، گفت: ارتقاء و توسعه مرز باشماق می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه کردستان شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امیدوارم دولت بتواند گره‌هایی از مسیر توسعه استان کردستان را برطرف کند تا مردم احساس آرامش بیشتری داشته باشند، چرا که با توجه به شرایط دشوار و حساس کشور ما به عنوان مسئولان وظیفه داریم تا آنچه که در توان داریم را در اختیار مردم بگذاریم.

وی در ادامه با یادآوری اینکه سال 95 از نظر رشد اقتصادی در کشور سال ویژه‌ای بود و بالاترین رشد اقتصادی را در جهان داشتیم، خاطر نشان کرد: با روی کارآمدن ترامپ و از هم پاشیده شدن برجام، فشارهای سنگینی بر ایران وارد شد.

جهانگیری با بیان اینکه جهموری اسلامی در مقابل گردن کلفت‌های دنیا هیچ وقت موضع ضعف را نشان نداد و نخواهد داد، عنوان کرد: دشمنان با به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی درصدد ابهت نمایی بودندکه با پاسخ قاطعانه کشور روبه‌رو شدند.

وی ادامه داد: فشار حداکثری بر ملت ایران از اقدامات دشمنان بود که با اقتصاد مقاومتی و تدابیر مقام معظم رهبری با شکست روبه‌رو شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز فشار حداکثری با شکست روبه‌رو شده است، اظهار کرد: اقتصاد کشور همچنان پابرجا است و به فعالیت توسعه‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی ابراز داشت: دولت کنونی آمریکا باید بدانید که کارهای ترامپ به اعتبار آمریکا در جهان لطمه زده و باعث سرافکندگی دولت آمریکا شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ترامپ که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانست تحریم‌های دارویی را بر ضد کشور تصویب کرد.

وی با اعلام اینکه راهبرد ما با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا همچنان حفظ شده است، گفت: راه عاقلانه برگشت آمریکا از وضع تحریم‌ها است که می‌تواند باعث بازگشت ایران به تعهداتش باشد.

جهانگیری ابا بیان اینکه تعهد کامل به برجام توسط غرب راه حل بازگشت ایران به برجام و احیای آن است، تصریح کرد: تاب آوری ملت ایران در دوران تحریم شایان تقدیر است.

وی گفت: سال99 سخت ترین سال از لحاظ درآمدی بعد از انقلاب بوده است و حتی با دوران جنگ نیز قابل مقایسه نیست.

معاون اول رئیس جمهور افزود: قطعا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هدیه‌ای بود که از طرف مقام معظم رهبری در اختیار دولت قرار گرفت.

وی با ادعای اینکه سعی کردیم در تامین کالاهای اساسی زندگی مردم بهترین عملکرد را داشته باشیم، اعلام کرد: امنیت غذایی مردم و تولید بنزین از جمله اقداماتی بود که خوشبختانه کشور در تولید آن خودکفا شده است.

جهانگیری گفت: درست است که تحریم ها بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است اما با همکاری مردم توانستیم این برهه را پشت سر بگذاریم. نگذاشتیم مردم در تامین کالاهای اساسی و دارو با وجود تحریم ها مشکلات را زیاد حس کنند.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه مردم کردستان بیش از هر منطقه در کشور به انقلاب خدمت کرده‌اند، تأکید کرد: مذهب و قومیت در کشور نباید باعث تبعیض شود چرا که ما تابع مقررات و قانون اساسی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه استان باید به صورت یک راهبرد جدی در کشور دنبال شود، افزود: تخصیص اعتبار برای بهره‌مندی استان از آب انجام شده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تکمیل کار کشاورزی استان ایجاد صنایع تبدیلی در استان است تا کردستان را به یک استان صنعتی تبدیل کند.

وی افزود: مرز باشماق برای دولت اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای کردستان نیز کانون توسعه باشد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مسئولان استان باید مشکل کوله‌بری و پروژه فولاد در استان را حل کنند، ادامه داد: تا صنعت شکل نگیرد معدن کارخودش را درست انجام نخواهد داد، بنابراین صنایع تبدیلی بسیار مهم است.

وی افزود: رئیس پتروشیمی حق فروش مواد اولیه پتروشیمی را ندارد چرا که کارخانه پتروشیمی برای ایجاد کارخانه‌های زیر مجموعه کوچک ایجاد شده است.

وی بیان کرد: شهر بزرگ سنندج نباید مشکل آب شرب داشته باشد و برای بهبود این معضل 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم واکسن مناسب کرونا را برای مردم ایران تا شروع به کار واکسن تولیدی کشور فراهم کنیم اما از هر چیزی مهم‌تر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

جهانگیری تصریح کرد: امیدواریم راه آهن سنندج به زودی افتتاح شود و هرچه زودتر به راه آهن سراسری و جهانی ملحق شود