به دلیل پتانسیل یادگیری در سنین پایین، تاثیر مطالعه و یادگیری در رشد کودک بسیار زیاد است. بنابراین خانواده‌ها، مربیان مهدکودک و معلمین پیش دبستانی باید تلاش کنند تا مطالعه کتاب‌ و یادگیری مطالب جدید را در برنامه روزانه کودکان قرار دهند. در ادامه مطلب درمورد اهمیت و فواید مطالعه کودکان نکات مهمی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آشنایی با فواید کتاب خواندن برای کودکان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خواندن کتاب به ما توانایی سفر در طول زمان و قدم زدن در دنیاهای موازی دیگر را می‌دهد. با خواندن هر کتاب می‌توانیم در زندگی شخصیت‌های داستان غوطه‌ور شویم و با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف آشنا شویم. یادگرفتن طیف وسیعی از مهارت‌ها و دانش‌ها از دیگر فواید بسیار مهم کتاب خواندن است

تعداد زیادی از والدین فکر می‌کنند که فقط در زمان مدرسه یا دانشگاه با خرید کتاب دانشگاهی یا کمک درسی باید بهترین شرایط را برای تحصیل و یادگیری فرزندانشان فراهم کنند در حالی که شروع یادگیری از زمان کودکی آغاز می‌شود.

به دلیل پتانسیل یادگیری در سنین پایین، تاثیر مطالعه و یادگیری در رشد کودک بسیار زیاد است. بنابراین خانواده‌ها، مربیان مهدکودک و معلمین پیش دبستانی باید تلاش کنند تا مطالعه کتاب‌ و یادگیری مطالب جدید را در برنامه روزانه کودکان قرار دهند. در ادامه مطلب درمورد اهمیت و فواید مطالعه کودکان نکات مهمی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 1_ ایجاد ارتباط صمیمانه بین شما و کودکانتان با خواندن کتاب

با خرید کتاب مخصوص کودکان و خواندن آن‌ها همراه با فرزندان‌تان و همراهی با او در مسیر داستان‌ها و موضوعات مورد علاقه‌اش باعث ایجاد یک رابطه صمیمانه با کودکان‌تان می‌شوید. کودکان در زمان خواندن داستان‌های علمی و تخیلی وارد دنیایی دیگر می‌شوند. شما با همراهی آن‌ها در دنیای کودکانه‌شان اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنید و این اعتماد و رابطه صمیمانه بین پدر و مادر و کودکان‌شان در آینده باعث می‌شود تا آن‌ها اعتماد به نفس و هوش بالایی به نسبت دیگران داشته داشته باشد.

2

 

2_کتاب خواندن و دوستی با آن باعث آرامش خیال کودکان می‌شود

همه‌ی ما از دوران کودکی شعر: من یار مهربانم، دانا و خوش زبان را به یاد داریم. در حقیقت کتاب‌ها می‌توانند بهترین دوست و همراه برای کودکان شما باشند. علاوه بر یادگیری اعداد، اشکال و زبان‌های مختلف خواندن کتاب‌های داستان برای کودکان هنگام خواب باعث می‌شود تا آن‌ها با آرامش بیشتری به خواب روند و عادت و تشویق بسیار خوبی برای آن‌هاست تا در سنین بالاتر کتاب خواندن در طول روز و قبل از خواب را بیاموزند.

3_آموزش مطالب باارزش به کودکان با استفاده از کتاب‌های مخصوص

دوره کودکی یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دوره‌های سنی برای یادگیری مطالب جدید است. شروع یادگیری زبان دوم، فعالیت‌های ورزشی، شعرهای جدید، رنگ‌ها، اشکال و اعداد در این سن بسیار راحت‌تر از سن‌های بالاتر خواهد بود.

 اما این نکته را در نظر داشته باشید که فشار زیادی به کودکانتان برای یادگیری مطالب جدید وارد نکنید. خرید کتاب پیش دبستانی می‌تواند همراه خوبی برای شما در این زمینه باشد. سعی کنید با استفاده از نقاشی کودکان، صحبت‌ با آن‌ها و مشورت با مشاوره استعداد فرزندانتان و علایق آن‌ها را شناسایی کنید و کتاب‌های کودکان‌تان را همسو با علایق و استعدادهای آن‌ها خریداری کنید.

استفاده از کتاب‌های بازی با رنگ‌ها و اعداد، کتاب معرفی قاره‌ها و کشورهای مختلف و انواع کتاب‌های آموزشی مخصوص کودکان در کنار کتاب‌های داستان بهترین انتخاب برای یادگیری مطالب در این سن به فرزندان‌تان است.

3

4_آشنایی با کتاب و مطالعه در دوران کودکی، عامل موفقیت در درس و مدرسه

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند، کسانی که در دوران تحصیلی به درس و مطالعه علاقه دارند از دوران کودکی با خواندن کتاب آشنا بوده‌اند و تجربه خوب و به‌ یاد ماندنی از مطالعه دارند. با خواندن کتاب برای فرزندان‌تان به آن‌ها شیوه درست خواندن کتاب را آموزش می‌دهید. از راست به چپ خواندن کتاب، آشنایی با حروف الفبا، رنگ‌ها و اعداد نمونه‌هایی از این آموزش‌هایی ابتدایی برای کودکان است.

یکی دیگر از مهم‌ترین توانایی‌هایی که خواندن کتاب برای کودکان با خود به همراه دارد، مهارت توانایی تمرکز کردن و مهارت‌های پرورش تخیل و شنیداری آن ها است. این توانایی ها در آینده کمک بزرگی به فرزندان شما خواهند کرد.

5_آموزش یک عادت شیرین و مفید به کودکان

با پیشرفت تکنولوژی، اکثر کودکان تمام تایم خود را با تبلت، کامپیوتر و برنامه‌های تلویزیونی می‌گذرانند. اگر فرزندان‌تان را از دوران کودکی با کتاب و مطالعه آشنا کنید و سعی کنید خواندن را برای آن‌ها با خرید کتاب‌های هیجان‌انگیز و کتاب‌هایی که به آن علاقه دارند جذاب کنید.

 جذاب بودن خواندن کتاب و هیجانات مثبت ناشی از آن‌ پس از مدتی به یک عادت برای فرزندان‌تان تبدیل می‌شود. این عادت بهترین عادت و رفتاری است که شما می‌توانید به کودکان‌تان برای آینده به آن‌ها هدیه دهید. در آینده عادت شیرین و جذاب کتاب خواندن کمک زیادی به رفتار فرزندان‌تان با شما و با جامعه خواهد کرد.

با خرید کتاب‌های مناسب برای کودکان، آینده آن‌ها را تضمین کنید

انتخاب کتاب مناسب برای کودکان، کشف استعدادهای آن‌ها و آموزش صحیح کمک ویژه‌ای به  موفقیت آن‌ها در آینده می‌کند. بسیار مهم است که اولین گام‌های آموزش در سنین کودکی به درستی برداشته شود.

یکی از کتاب‌های مناسب برای کودکان کتاب خودم می ‌خوانم است. مجموعه کتاب‌های خودم می‌خوانم 42 جلد دارد. یکی از مهم ترین مزیت‌های این مجموعه کتاب‌ها این است که هر کدام از کتاب‌ها مخصوص یکی از حروف‌ها نوشته شده است. همین مسئله راهنمای قدم به قدم خوبی برای تقویت مهارت های نوآموزان به حساب می آید. به‌تازگی به این مجموعه جلد دیگری با نام دیکته شب اضافه شده است تا کامل‌ترین پک آموزشی برای کلاس اول دبستان در اختیار شما قرار گیرد.

علاوه بر آن فروشگاه اینترنتی مارکا کتاب انواع کتاب‌های آموزشی مخصوص کودکان را در کمترین زمان در اختیار شما قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب‌های مدنظرتان با شماره 02166400400 تماس حاصل فرمایید.