باشگاه خبرنگاران/ نویسنده سرشناس مصری در یادداشتی به ادعاهای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سنا السعید، نویسنده و روزنامه نگار سرشناس مصری در یادداشتی در روزنامه الوفد با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی و ''غرب ِ مریض'' برای این منظور که ایران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای است، تاکید می‌کند این تلاش‌ها به نوعی برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از زرادخانه هسته‌ای اسراییل است.
نویسنده در بخشی از این یادداشا، با اشاره به اظهارات نتانیاهو در سال ۲۰۰۳ مبنی بر اینکه ایران طی شش هفته به بمب هسته ای دست خواهد یافت نوشت: مساله عجیب این است که اسرائیل از سال ها پیش همواره در رابطه با ایران هسته ای سخن می گوید، این درحالی است که اظهارات نتانیاهو محقق نشد و بخش نظامی سازمان اطلاعات اسرائیل اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ایران طی دو سال به بمب هسته ای دست خواهد یافت.
در این یادداشت آمده است: اسرائیل که از سال های دور همچنان ایران را خطری وجودی برای امنیت خود می داند، به روش های مختلف میگوید در تلاش است تا از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ممانعت کند و در این راستا به همراه غرب مریض شکایت ها و شبهاتی علیه ایران مبنی بر دستیابی این کشور به سلاح هسته ای مطرح می‌کند. این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا وارد این مساله شد و در هشتم فوریه جاری اعلام کرد که تلاش ایران برای ساخت اورانیوم فلزی در چارچوب اهداف اعلام شده و تولید سوخت است.
نویسنده آورده است: بی شک منطق عدالت حکم می کند که اسرائیل نباید از تلاش های بین المللی برای ایجاد منطقه ای خالی از سلاح کشتار جمعی مستثنی شود و این امر در راستای تضمین امنیت و صلح منطقه است و نباید خللی در آن وارد شود. علیرغم ادعاها و شکایت های اسرائیل و غرب مریض علیه ایران مبنی بر اینکه این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش می کند اما ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته ایش مسالمت آمیز است و هدف آن تولید انرژی برای کشوری است که تعداد شهروندان آن به هشتاد میلیون نفر می رسد.
وی می‌نویسد: از سوی دیگر جامعه بین المللی برنامه هسته ای اسرائیل را نادیده گرفته است و در رابطه با زرادخانه هسته‌ای اسرائیل به طور عمد سکوت می کند و همه کشورهای دنیا می دانند که رژیم صهیونیستی برنامه پیشرفته ای برای ساخت سلاح هسته ای دارد و گویی که کشورهای مریض غربی به طور عمد تلاش می کنند بگویند که ایران خالی از سلاح هسته ای باشد و بدون هیچ حساب ‌کتابی این سلاح تنها در دست اسرائیل باشد.
این نویسنده مصری در پایان آورده است: مساله عجیب این است که اسرائیل همواره در رابطه با خطرات ایران علیه این رژیم و منطقه و جهان سخن می گوید و با این روش چشم ها را از زرادخانه هسته ای خود و جنایت هایی که در فلسطین ‌و منطقه مرتکب می شود، دور می کند .