برادرزاده دونالد ترامپ در دادگاه، این رئیس جمهور سابق آمریکا را به تلاش برای طفره رفتن از پاسخگویی بابت کلاهبرداری از او در یک ارثیه چند میلیون دلاری با طرح ادعای طول کشیدن بیش از حد اقامه دعوی، متهم کرد.

متهم شدن ترامپ به کلاهبرداری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، وکلای "مری ترامپ"، برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این اتهام را نزد دادگاه منهتن ایالت نیویورک مطرح کردند، جایی که این در آن این روانشناس ۵۵ ساله از دونالد ترامپ، خواهرش ماریان ترامپ بری و همچین یک ملک متعلق به رابرت ترامپ، برادر فوت کرده این دو نفر، شکایت کرده است.

وکلای او خطاب به دادگاه نوشتند: شاید تنها چیزی که بدتر از توهین آمیز بودن رفتار سابق این متهمان – دزدی ده‌ها میلیون دلار از برادرزاده خود – است، گستاخی استدلالهای فعلی آنها در کم اهمیت خواندن آن است.

این در حالی است که وکلای این متهمان به جهت اظهار نظر درباره این پرونده یا در دسترس نبوده و یا از اظهار نظر خودداری کردند.

منشا این پرونده به مرگ پدر مری یعنی فرد ترامپ جونیور، برادر بزرگتر دونالد ترامپ در سال ۱۹۸۱ که برای مری ۱۶ ساله یک سهام ملکی پرسود به جا گذاشت، بر میگردد.

مری ترامپ گفت، قرار بوده که عمه و عموهایش مواظب منافع او باشند اما به جایش این پول را بالا کشیده‌اند و نهایتا او را به موجب یک توافق سال ۲۰۰۱ مربوط به ملک فرد ترامپ سینیور، که در سال ۱۹۹۹ فوت کرد، از این ثروت خانوادگی بیرون انداخته‌اند.

او در ماه سپتامبر، تنها دو سال بعد از طرح این ادعا که از طریق تحقیقات نیویورک تایمز در قبال امور مالی دونالد ترامپ، از کار آنها مطلع شده، اقدام به شکایت کرد.

برخی از اتهامات مری ترامپ در کتاب افشاگرانه پرفروشی که چندی پیش منتشر کرد نیز مطرح شده است.

وکلای دونالد ترامپ، مری ترامپ را متهم کرده‌اند به این که تلاش کرده تحت نام خانوادگی خود سود ببرد و او را درگیر شکایتها سازد.

چالشهای حقوقی رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین شامل تحقیقات سایروس وانس، دادستان ناحیه منهتن علیه او از بابت کلاهبرداری احتمالی، تحقیقات مدنی لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک و شکایتهای دو زن از وی از بابت افترازنی که همچنین او را به اذیت و آزار جنسی متهم کرده‌اند، می‌شوند.