مشرق/ وب سایت تحلیلی مشرق نیوز در واکنش به حادثه ای که برای کشتی اسرائیلی در دریای عمان اتفاق افتاده است نوشت: کشتی موسوم به Helios-RAY متعلق به کمپانی اسرائیلی RAY که تحت پوشش انتقال تجهیزات از بندری در عربستان به مقصد سنگاپور در حال عبور از آبهای دریای عمان به سمت ورودی اقیانوس هند بود، ناگهان دچار چندین انفجار شده و متوقف می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خدمه پس از اعلام وضع اضطراری و بررسی سطح آسیب، پیامی را به تاسیسات دریایی شهر دوبی در خاک امارات متحده عربی ارسال کرده و درخواست پهلوگیری اضطراری و انجام تعمیرات می‌دهند.

به تازگی تصاویری از ماهواره تجاری سنتینل منتشر شده که کشتی اسرائیلی را در مسیر حرکت به سوی بندر دوبی رصد کرده است.

در حالیکه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله به کشتی فوق را که در حال جاسوسی و جمع آوری اطلاعات در این منطقه بوده به عهده نگرفته است و مشخص نیست حمله به چه صورت و با چه سلاحی انجام شده، رسانه‌های اسرائیلی به ویژه شبکه‌های تلویزیون رسمی این رژیم ادعاهای جالبی در خصوص جزئیات حمله به کشتی هلیوس_ری منتشر کرده‌اند.

این منابع بر اساس اطلاعاتی که از مقامات رسمی رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند می‌گویند کشتی فوق حامل ۲۸ خدمه و در حال حرکت به سوی سنگاپور بوده است که هدف حمله موشکی قرار میگیرد.

مقامات اسرائیلی ‌ها مدعی هستند که یک کشتی ایرانی در دریای عمان مبدا شلیک موشک‌ها به سوی کشتی فوق بوده است. اما نکته جالبتر اینجاست که مقامات اسرائیلی مدعی هستند حمله از هر دو جهت کشتی صورت گرفته و سوراخهایی به قطر ۱.۵ متر در دو طرف بدنه کشتی ایجاد کرده است.

گفتنی است روزنامه کیهان امروز خبر داده بود که سوراخ کردن بدنه کشتی اسراییلی، انتقام نیروهای مقاومت بود!