عضو هیأت اجرایی شورای وحدت گفت: مذاکرات با شورای ائتلاف قطع نشده و ادامه دارد تا هر دو یکی شوند. البته اگر چهره ای بیاید که مورد اجماع دو طرف باشد طبیعتا هر دو مکانیزم یکی می شوند. در واقع اگر آقای رئیسی بیاید این اتفاق می افتد، به ویژه آنکه ایشان در سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیون رأی آورد.

سجادی: انتخاب لاریجانی به عنوان نامزد شورای وحدت گمانه‌زنی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزها خیلی ها درباره نامزد علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری صحبت می کنند. علیرضا زاکانی گفته «علی لاریجانی نامزد نهایی شورای وحدت است» و از طرف دیگر محمد عطریانفر اعلام کرده «اگر نامزد اصلاح طلبی در صحنه انتخابات نباشد از لاریجانی حمایت می کنیم».

سیدکمال الدین سجادی عضو هیأت اجرایی شورای وحدت درباره موقعیت علی لاریجانی در شورای وحدت به نامه نیوز گفت: بارها این خبر مطرح بود اما هیچ گاه تأیید نشد.

وی درباره انتخاب نامزدهای مورد بررسی در شورای وحدت اظهار کرد: این خبر وجود داشت که سه شخصیت اصولگرا می توانند در شورای وحدت مورد بررسی قرار گیرند اما تا این لحظه اسم هیچ کدام از آقایان یعنی آقای لاریجانی و سایرین در هیأت اجرایی شورای وحدت مطرح نشده، گرچه امکان دارد تا چند روز آینده مطرح شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بررسی مصادیق به زودی در شورای وحدت آغاز می شود، اظهار کرد: شورای وحدت با شدت و حدت کارهای خودش را درباره تشکیل شوراهای استانی و هیأت‌های اجرایی در تهران و سایر استان ها دنبال می کند.

وی افزود: تا به الان هر خبری درباره آقای لاریجانی و سه شخصیت دیگر مطرح شده، پیش داوری است. به طور مشخص این خبر که آقای لاریجانی نامزد شورای وحدت خواهد بود، گمانه‌زنی است. بررسی مصادیق در آینده نزدیک انجام می شود و آقای متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت خبرش را اعلام می کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره سرنوشت همکاری یا عدم همکاری شورای وحدت و شورای ائتلاف یادآور شد: شورای وحدت ویژگی هایی دارد که دیگران ندارند، به عنوان نمونه ۴۰ حزب انقلابی جذب شورای وحدت شده اند. در واقع برای اولین بار ساختاری طراحی شد که به احزاب بها می دهد و احزاب نیز با جان و دل همراهی نشان می دهند و همکاری و تعامل می کنند.

وی ادامه داد: مذاکرات با شورای ائتلاف قطع نشده و ادامه دارد تا هر دو یکی شوند. البته اگر چهره ای بیاید که مورد اجماع دو طرف باشد طبیعتا هر دو مکانیزم یکی می شوند. در واقع اگر آقای رئیسی بیاید این اتفاق می افتد، به ویژه آنکه ایشان در سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیون رأی آورد.

عضو هیأت اجرایی شورای وحدت تأکید کرد: اگر آقای رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نشود، صورت مسئله عوض می شود. احتمال دارد یک نامزد مورد قبول هر دو مکانیزم باشد در این صورت نیز آنها یکی می شوند؛ در غیر این صورت، یک طرف بالاخره باید کوتاه بیاید. به شخصه معتقدم این جدایی موقتی است.