خانه تکانی عید تنها بر عهده خانم ها نیست بلکه برخی از کارها قدرت بدنی بالایی می خواهد که خانم ها قادر به انجام آن نیستند. در این بخش از نمناک به شما می گوییم چگونه کارهای خانه را بین خود و همسرتان تقسیم کنید و همسرتان را در کارهای خانه مشارکت دهید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آقایان امروزی و میزان مشارکت در کارهای خانه
امروزه با توجه به شاغل بودن بسیاری از خانم ها، زن و مرد کارهای خانه را با همکاری یکدیگر انجام می دهند. مردهای امروزی بیشتر از قدیمی ها همسر خود را درک می کنند و انجام کارهای خانه را وظیفه خانم ها نمی دانند و با همسر خود صمیمی هستند.
اما در این میان مردانی نیز وجود دارند که از زیر انجام کارهای خانه شانه خالی می کنند. اگر همسر شما اینگونه است با روش های زیر او را در کارهای مربوط به خانه تکانی شب عید مشارکت دهید.

کارهایی که مایل است انجام دهد را به او بسپارید
دریابید که همسر شما از انجام کدام یک از کارهای خانه بیزار است و به انجام کدام یک تمایل بیشتری دارد. مثلا اگر همسر شما اهل گردگیری خانه نباشد از او بخواهید جارو کردن خانه را بر عهده بگیرد. با او صحبت کنید و کارهایی که مایل است انجام دهد را به او بسپارید.


کارهایی که به قدرت بدنی نیاز دارد را به او بسپارید
مردان دوست دارند که در نظر خانم ها قوی و قدرتمند به نظر برسند، بنابراین کارهایی را که به قدرت بدنی نیاز دارد به همسرتان بسپارید مثلا جابجایی وسایل سنگین و کارهایی که نیاز به ظریف کاری ندارد را به آنها بسپارید.

خانه تکانی را به آخر هفته موکول کنید
برای اینکه آقایان نیز بتوانند درانجام کارهای خانه به شما کمک کنند، خانه تکانی را به آخر هفته موکول کنید و با برنامه ریزی کارها را بین اعضای خانواده تقسیم نمایید. می توانید از فرزندانتان نیز کمک بگیرید و همه کارها را خودتان انجام ندهید.

صبر داشته باشید
اگر می خواهید همسرتان که تا به حال کاری از کارهای خانه را انجام نداده به شما کمک کند، صبر داشته باشید و کارهای کوچک را به او بسپارید زیرا شما نمی توانید یک روزه از همسری که سالها به شما کمک نکرده، مرد دیگری بسازید، پس صبور باشید و قدم قدم جلو بروید و نا امید نشوید.

قهر نکنید
اگر یک بار به همسرتان گفتید که کاری را انجام دهد اما او از انجام این کار سر باز زد، با عصبانیت و قهر خودتان آن کار را انجام ندهید و صبر کنید تا او این کار را انجام دهد. 

غر نزنید
آقایان از خانم های غر غرو بیزارند پس اگر می خواهید همسرتان در کارهای خانه به شما کمک کند ، غرغر نکنید و به او کنایه نزنید و او را از انجام کار خانه منصرف نکنید.

به او بگویید از کجا کار خود را شروع کند
اگر شما انتظار دارید که همسرتان به صورت خودجوش در کارهای خانه به شما کمک کند، سخت در اشتباه هستید. پس هر وقت به کمک همسرتان نیاز دارید ، موضوع را با جزئیات کامل مطرح کنید و به او بگوید که باید از کجا کار خود را شروع کند و کارها را چطور پیش ببرد.

سخت نگیرید
خانم ها اگر همسرتان کار خود را مانند خود شما کامل انجام نداد، به او نگویید بلکه از او تعریف کنید. سخت نگیرید و اجازه دهید همسرتان در کار خانه مشارکت داشته باشد تا انگیزه برای انجام کارهای دیگر را نیز بیابد.

سخنی با آقایان
آقایان محترم، اگر انجام کارهای مربوط به خانه تنها بر عهده همسر شما باشد، همسرتان خسته می شود و این خستگی بر رفتار او تاثیر می گذارد و ممکن است زندگی با تنش رو برو شود به خصوص اگر همسر شما شاغل باشد و کارهای خانه، وظایف مادرانه در قبل فرزند تنها بر عهده او باشد.
پس اگر می خواهید عشقتان را به همسر خود نشان دهید و روی آرامش را در زندگی ببینید ،برای انجام کارهای خانه، همسرتان را همراهی کنید.