برخی متخصصان معتقدند درکنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، میزان مرگ و میر این نوع ویروس هم در مقایسه با کرونای معمولی حداقل ۳۵ درصد بیشتر است.

علایم قطعی کرونای انگلیسی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

موارد ابتلا به ویروسِ جهش یافته کرونا موسوم به "کرونای انگلیسی" روز به روز در حال افزایش است. آنچه این ویروس را مهم کرده قدرت سرایت بالای آن و در عین حال شدت علائمی است که این ویروس ایجاد می کند.

برخی متخصصان معتقدند درکنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، میزان مرگ و میر این نوع ویروس هم در مقایسه با کرونای معمولی حداقل ۳۵ درصد بیشتر است. با توجه به این مسئله ضرورت تشخیص به موقع این نوع بیماری و انجام قرنطینه خانگی برای پیشگیری از سرایت آن اهمیت دوچندان می یابد. اما ابتلا به این ویروس با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟

دکتر علیرضا جانبخش متخصص بیماریهای عفونی در این خصوص اظهار کرد: علائم "کرونای انگلیسی" تقریبا مشابه کرونای معمولی است، یعنی علائمی مثل تنگی نفس، تب، دردهای مفصلی، اختلالات گوارشی، سرفه، درگیری ریه و ... در افراد بروز می کند، اما نکته مهم این است که در کرونای انگلیسی شدت ظهور و بروز این علائم بالا است.

وی افزود: در صورت بروز این علائم، زمانی مشکوک به کرونای انگلیسی خواهیم شد که این علائم در افراد با سنین پایین رخ دهد، از طرفی گرفتاری خوشه ای و ابتلای سریع افراد یک خانواده به ویروس هم علامت دیگری است که می تواند نشانه ای از ابتلا به کرونای انگلیسی باشد.

وی تصریح کرد: یکی از علائم دیگر بحث درگیری سریع افراد است، یعنی اگر در فردی ظرف دو تا سه روز علائم شدید کرونا نمایان شود، مشکوک به کرونای انگلیسی می شویم.

جانبخش گفت: متاسفانه در کرونای انگلیسی در صورت بروز علائم، ریه افراد ظرف دو تا سه روز درگیر می شود و این درحالی است که در کرونای معمولی این مدت ۱۰ تا ۱۲ روز به طول می انجامد.

وی افزود: از طرفی در کرونای معمولی عمدتا افراد با سنین بالا یا دارای بیماری زمینه ای درگیری شدید پیدا می کنند، اما در این نوع کرونا، شدت علائم را در سنین پایین‌تر و حتی کودکان مشاهده می کنیم.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: متاسفانه مدت بستری در صورت ابتلا به این نوع کرونا، به دلیل عوارض ایجاد شده بیشتر است و احتمال افزایش بیماران بخش مراقبت های ویژه و بیماران با حال وخیم هم وجود دارد.

جانبخش یادآور شد: در این نوع از ویروس کرونا هم مانند کرونای معمولی این احتمال وجود دارد که افراد مبتلا بدون علامت بوده و یا علائم خفیف بیماری در آنها ظاهر شود، اما در صورت ابتلا به این ویروس، تعداد بیشتری از افراد مبتلا وارد فاز علامت دار خواهند شد.