پکیج‌های دیواری برخلاف سایر تجهیزات خانگی نیاز به بازبینی و سرویس دوره‌ای دارند. چراکه در کلیه فصول مورداستفاده قرار گرفته و آب گرم مصرفی خانه را تأمین می‌کنند. معمولاً استفاده صحیح و سرویس‌های دوره‌ای سبب کاهش خسارات وارده به دستگاه شده و عمر پکیج را افزایش خواهد داد.

همه چیز در مورد تعمیر و سرویس پکیج‌های دیواری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در عملیات سرویس پکیج چه خدماتی ارائه می‌شود؟

هنگامی‌که تکنیسین تعمیرکار پکیج، دستگاه را باز می‌کند شروع به بررسی ایرادات و اشکالات احتمالی می‌کند. در یک سرویس کامل، تمامی قطعات مکانیکی و الکتریکی پکیج دیواری بررسی شده و پس از رفع ایرادات و زدودن رسوبات موجود، تمیز شده و در محل خود مجدداً نصب می‌شود. درصورتی‌که قطعه‌ای نیاز به تعمیر داشته باشید تکنیسین آن را تعمیر نموده و درصورتی‌که قطعه فرسوده بوده و نیاز به تعویض داشته باشید تعمیرکار پکیج آن را تعویض می‌کند. در نهایت دستگاه تست شده و تحویل مشتری می‌گردد.

تعمیرکاران اصفهان پکیج معمولاً در یک سرویس کلی، فشار آب پکیج را کنترل می‌کنند. دستگاه را هواگیری و رسوب‌زدایی می‌کنند. ورودی‌های آب و برق و گاز، میزان حرارت آب، سنسورهای پکیج، مسیر دودکش و سیستم اگزاست دود را بررسی و از گردش آب و فعالیت صحیح پمپ سیرکولاتور مطمئن می‌شوند. همچنین عملکرد پکیج را بررسی نموده و در صورت بروز هرگونه اشکال علت را بررسی و قطعات مذبور را تعمیر یا تعویض می کنند.

 

چه موقع نیاز به سرویس پکیج است؟

به‌صورت کلی نیاز است پکیج خود را در بازه‌های زمانی مشخص (هر 6 ماه یکبار با تغییر عملکرد پکیج از تابستانه به زمستانه و بالعکس) سرویس کامل نمایید. چراکه استفاده مداوم از پکیج بصورت 24 ساعته در تمامی فصول سردوگرم سال سبب کاهش طول عمر شده و وجود رسوبات در آب مصرفی ساختمان مشکلاتی را در لوله‌های ورودی و خروجی پدید می‌آورد.

بررسی قطعات و بخش های مختلف پکیج

غیر از سرویس دوره‌ای درصورتی‌که با هر یک از شرایط زیر مواجه شدید بهتر است هرچه سریع‌تر با یک تعمیرکار حرفه‌ای پکیج تماس بگیرید.

  • آب در مدار رادیاتورها گردش نمی‌کند
  • با باز شدن شیر آب گرم، پکیج روشن نمی‌شود.
  • پکیج به حالت انفجاری روشن می‌شود.
  • فشار بار آب ثابت نیست و کم‌وزیاد می‌شود.
  • رادیاتورها گرم نمی‌شوند.
  • فشار آب گرم مصرفی کم شده است.
  • پکیج خودبه‌خود روشن و خاموش می‌شود
  • پکیج نشتی دارد
  • از اطراف پکیج بوی گاز یا دود استنشاق می‌شود.
  • پکیج سروصدا می‌کند
  • آب گرم نشده یا به طور مرتب سردوگرم می‌شود.

هواگیری و بررسی نشتی رادیاتورها

برخی از مشکلات پکیج‌های دیواری و علت آن

مشکلات و خرابی های پکیج دلایل متفاوتی دارند. در ادامه به دلایل عمده اختلال درعملکرد پکیج های خانگی اشاره ای خواهیم داشت.

خطا: سروصدای زیاد پکیج

علت: پکیج‌ها معمولاً صدای زیادی تولید نمی‌کنند. اگر صدای تولیدی پکیج شما بیش از حد نرمال است امکان گرفتگی مسیرها و رسوب گرفتگی است. همچنین ممکن است مخزن آب هوا گرفته باشد.

 

خطا: مشعل به‌صورت انفجاری روشن می‌شود

علت: اگر فن به‌خوبی کار نکند ممکن است گاز در محفظه احتراق باقی‌مانده و در هنگام روشن شدن شعله، با گاز تزریق شده به مشعل مخلوط گردد و باتوجه‌به افزایش مقدار گاز، مشعل به حالت انفجاری روشن شود.

همچنین یکی دیگر از دلایل این اتفاق کاهش فشار گاز است. اگر فشار گاز ورودی کم باشد مشعل روشن نمی‌شود و گاز در محفظه احتراق جمع می‌شود و به‌یکباره روشن شدن مشعل سبب بروز حالت انفجاری می‌گردد.

دیگر دلیل را می‌توان خرابی جرقه‌زن در نظر گرفت. به دلیل عملکرد دیرهنگام جرقه‌زن گاز بیشتری در محفظه جمع شده و به‌یکبار مشتعل می‌شود.

 

خطا: پکیج بصورت اتوماتیک در وسط کار خاموش می‌شود

علت: پکیج‌های خانگی مجهز به سیستم عیب‌یابی خودکار هستند که به‌محض بروز مشکلات حاد، دستگاه را خاموش می‌کنند. مثلاً اگر فن اگزاست دود خراب باشد دستگاه به‌هیچ‌وجه روشن نمی‌شود. درصورتی‌که دستگاه شما در اواسط کار اتوماتیک خاموش می‌شود احتمالاً یکی از قطعات حساس دستگاه دچار مشکل شده است. به‌عنوان‌مثال ممکن است برد الکتریکی خراب شده باشد، پکیج نشتی داشته باشد، دود به‌خوبی خارج نمی‌شود و...