اعتدال و توسعه عملکردی نداشته که قابل تعریف باشد و موجب تشویق مردم به حضور در انتخابات شود. ضمن اینکه پایگاهی هم در کشور ندارد و گزینه آنان شانسی نخواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست  فردا: محسن هاشمی در تازه‌ترین اظهارنظر انتخاباتی از خودش و اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه‌های اصلی حزب کارگزاران نام برده و در عین حال با اشاره به برخی گزینه‌های غیر حزبی گفته که نظرها نسبت به کاندیداتوری ظریف مثبت‌تر است.

این طور که به نظر می‌رسد اما سایر اصلاح‌طلبان با هاشمی و هم‌حزبی‌هایش هم‌نظر نبوده و ظریف را گزینه چندان مناسبی نمی‌دانند. به عنوان مثلا جلال‌ جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت با اشاره به عملکرد ظریف در وزارت امور خارجه از عدم حمایت اصلاح طلبان از وی می‌گوید.

او در گفت‌وگویی با خبرنگار «فردا» گفت: «به نظر من شانس اسحاق جهانگیری بیش از سایر افرادی است که نام برده شده زیرا او سابقه اصلاح‌طلبی بیشتری دارد و همچنین از جمله اصلاح‌طلبانی است که از نظر فکری و مسائلی مثل توجه به مناطق محروم فعال بوده است».

جلالی‌زاده خاطر نشان کرد: «ظریف هیچ سابقه اصلاح‌طلبی ندارد . او حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است. به نظر من همین بلد بودن زبان انگلیسی و زندگی در امریکا برای او سابقه و موجب توجه مردم به او شده است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه « اصلاح‌طلبان باید با تدبیر بیشتری در این زمینه اقدام کنند» گفت: « آقای جهانیگری به هرحال از دوستان شهید سلیمانی  بوده و حتی برخی اصولگرایان نیز ممکن است به خاطر همین امر از وی حمایت کنند».

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حمایت حزب اعتدال و توسعه و طیف حامی دولت از ظریف به وی کمک نمی‌کند و موجب نزدیکی این جریان  اصلاح‌طلبان نمی‌شود؟ گفت: « اعتدال و توسعه عملکردی نداشته که قابل تعریف باشد و موجب تشویق مردم به حضور در انتخابات شود. ضمن اینکه پایگاهی هم در کشور ندارد. به اضافه اینه دولت فعلی هم دولت موفقی نبوده است و حتی یکی از عوامل انتقاد به اصلاح‌طلبان عملکرد همین دولت است لذا نمی‌توانند نظر مردم را جلب کنند و کاندیدایی که مورد حمایت و توجه آنان باشد، شانسی ندارد».

این نماینده پیشین مجلس در واکنش به اینکه با این منطق اسحاق جهانگیری نیز به چالش کشیده خواهد شد، گفت: « بالاخره یکی از ضعف‌های آقای جهانگیری سکوت او بوده است. من اگر جای او بودم حتما در دولت دوم روحانی استعفا می‌دادم اما او هم وقتی که پیشنهاد شد خودش کاندیدا شود و از روحانی حمایت نکند و هم وقتی که توصیه شد، استعفا دهد اصرار کرد که به روحانی خیانت نکند. در واقع او هم مثل آقای عارف فدای روحانی شد.»

وی افزود: «جهانگیری فرد اخلاق مداری است و به خاطر مسائل اخلاقی دچار این اشتباه شد. حالا دیگر بستگی دارد که اصلاح طلب از چه کسی حمایت کنند و چه تصمیمی بگیرند».

جلالی‌زاده در پاسخ به اینکه چرا شانس چندانی برای محسن هاشمی قائل نیست؟ گفت: « محسن هاشمی سابقه اجرایی قابل توجهی ندارد. ضمن اینکه به خاطر مسائلی که درباره خانواده هاشمی مطرح است و آن محبوبیت و کاریزما سابق را ندارند، شانسی ندارد. به اضافه اینکه در سطح ملی و بین‌المللی هم شناخته شده نیست. البته هر فردی خودش باید تصمیم بگیرد اما من فکر می‌کنم که او با در نظر گرفتن این نکات تمایلی به کاندیداتوری نداشته باشد».