مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در اظهارنظری درباره واکسن روسی، گفت که داده‌های «اسپوتنیک V» را بررسی کرده و این واکسن به نظر او بسیار خوب بوده است.

فائوچی واکسن روسی کرونا را تحسین کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داد، فائوچی به شبکه یونانی Skai گفت: اطلاعاتی که از اسپوتنیک V دیده‌ام، بسیار خوب به نظر می‌رسد. من اطلاعات زیادی درباره (واکسن) چینی ندارم زیرا چین دو یا سه واکسن مختلف دارد، بنابراین من کارایی آن‌ها را با دقت دنبال نکرده‌ام اما اطلاعات نوع روسی بسیار خوب به نظر می‌آید.

واکسن کرونای روسی پس از آنکه توسط نشریه پزشکی «لنست» مورد ارزیابی قرار گرفت و کارایی آن بالای نود درصد عنوان شد، توجه کشورهای مختلف جهان را جلب کرد.

در حال حاضر اسلواکی و مجارستان واکسن اسپوتنیک-وی را سفارش داده‌اند و آلمان، جمهوری چک و اتریش نیز خرید آن را در نظر دارند.

حساب توییتری واکسن اسپوتنیک وی روسیه اخیراً اعلام کرد با پیشی گرفتن از واکسن آمریکایی «فایزر»، از لحاظ کسب تأییدیه در کشورهای مختلف، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در حال حاضر ۴۵ کشور جهان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده‌اند. واکسن «آسترازنکا» که مورد تایید ۴۹ کشور جهان قرار گرفته در جایگاه نخست قرار دارد.

محققان پیشتر اعلام کردند که نتایج آزمایش‌های واکسن روسی اسپوتنیک وی نشان می‌دهد که این واکسن در مقابل جهش‌های ویروس کرونا نتایج عالی ایجاد کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش‌تر دستور داده بود تا تاثیرگذاری واکسن‌های ساخت روسیه در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا مورد بازبینی قرار بگیرد.

«دنیس لوگونوف» معاون مرکز گامالیا که تولیدکننده واکسن اسپوتنیک است، گفت: «مطالعه اخیری که توسط مرکز گاملیا در روسیه انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک وی در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی، بسیار خوب عمل کرده است».