معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: از مهمترین عوامل بازدارندگی دفاعی، قدرت و توان دریایی است و این اقتدار با خودکفایی در عرصه‌ی بین المللی و به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.

دستاورد مهم نیروی دریایی از زبان مقام ارشد ارتش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم ششمین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آجا برگزار شد، گفت: امروز قدرت‌های بزرگ دریافته‌اند که عرصه دریا‌ها به ویژه آب‌های آزاد و آبراه‌های بین‌المللی متصل به نقاط سوق‌الجیشی از ظرفیت‌های بالا و هزینه‌های کمتر در روند پیگیری اهداف راهبردی برخوردارند و پی برده اند که شرایط رقابت در این زمینه، می‌تواند پایداری قدرت منطقه‌ای و جهانی را تضمین کند.

سیاری ادامه داد: توانمندی و اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی به ویژه در خلیج عدن برای جهان اثبات شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه تمدن دریایی یعنی دریا مهمترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان باشد، تصریح کرد: ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریایی کشورهاست به همین دلیل اگر می‌خواهیم ناوگان قدرتمند و دیپلماسی دفاعی فعالی داشته باشیم باید بتوانیم از ظرفیت‌های ساحلی کشور برای پیشرفت اقتصادی بهره ببریم و زندگی خود را به دریا پیوند بزنیم.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه یکی از کاربرد‌های دیپلماسی فعال دفاعی، افزایش توان بازدارندگی و پیشگیری از جنگ‌های احتمالی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌هایی است که بازدارندگی دفاعی را به بهترین شکل در این سال‌ها به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: از مهمترین عوامل بازدارندگی دفاعی، قدرت و توان دریایی است و این اقتدار با خودکفایی در عرصه‌ی بین المللی و به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی در پایان با اشاره به ایجاد امنیت خطوط دریایی توسط نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش تحقیقات گسترده‌ای را در حوزه پرورش نیروی انسانی کارآمد و به کارگیری تجهیزات و تسلیحات مناسب انجام داده و توانسته است که همواره در برقراری امنیت خطوط مواصلات دریایی خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقشی فعال و موثر داشته باشد.