وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری کرده که ایران به لحاظ جایگاه توسعه دولت الکترونیک، در طول اجرای برنامه ششم ۳۰ رتبه باید ارتقا پیدا کند. ما در سال اول برنامه رتبه ۱۰۶ را داشتیم الان به رتبه ۸۶ رسیده ایم. ۲۰ رتبه ارتقاء یافتیم و ۱۰ رتبه همچنان طبق برنامه باید به آن برسیم.

وزیر ارتباطات: به جای سلطان‌سازی جلوی فرایند فساد را بگیریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز در مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: دولت الکترونیک یکی از زیر ساخت های اساسی هر کشوری است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این باره اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری کرده که ایران به لحاظ جایگاه توسعه دولت الکترونیک، در طول اجرای برنامه ششم ۳۰ رتبه باید ارتقا پیدا کند. ما در سال اول برنامه رتبه ۱۰۶ را داشتیم الان به رتبه ۸۶ رسیده ایم. ۲۰ رتبه ارتقاء یافتیم و ۱۰ رتبه همچنان  طبق برنامه باید به آن برسیم.

وزیر ارتباطات گفت: هدفی که گذاشته شده، با اقتضات آن زمان بوده و می‌توانستیم هدف‌گذاری بهتری انجام دهیم. طبق گزارش سازمان ملل در مورد رده‌بندی کشورها در دسته بندی دولت الکترونیک، اگر ۵ سامانه را در کشور آنلاین کنیم بیش از ۲۵ رتبه می توانیم رشد کنیم. یکی از این سامانه ها صدور آنلاین گواهی رانندگی است. یکی دیگر صدور مجوز ساخت ساختمان است. برای صدور پروانه ساختمانی دستگاه های زیادی باید با هم هماهنگ شوند که این دستگاه ها بجای اینکه مردم را به همدیگر پاس دهند و زمان مردم را بگیرند کار را بین خودشان منتقل کنند. زیرساختی که تحت عنوان سامانه جامع زمین دیده شده درست است و می‌تواند جلوی فساد را بگیرد.

وی ادامه‌داد: بجای اینکه پرونده های مختلف را به دستگاه قضایی ارجاع بدهیم و سلطان های مختلف را درست کنیم و ذهن مردم را مسأله‌دار کنیم می‌توانیم جلوی فرآینده فساد را بگیریم. 

آذری جهرمی تصریح کرد: اگر هدفمان را بر روی این بگذاریم که یک دقیقه از زندگی مردم را با امکاناتی و وظایفی که داریم راحت‌تر کنیم، قطعا این فسادها بوجود نمی آید. فسادها ناشی از دست‌اندازهایی است که به جای خدمات، در مقابل مردم قرار می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه اراضی کشور گفت: این سامانه امروز آماده شده، ولی بدون اتصال دستگاه ها به آن، یک فعالیت بیهوده است.