نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز حامی و پشتیبان ملت فلسطین بوده و از هیچ کمکی به آن دریغ نکرده است.

نماینده حماس: ایران جزو حامیان همیشگی مساله فلسطین بوده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تهران در سخنانی در نشست مجمع تقریب مذاهب اسلامی تحت عنوان نشست هم‌اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت گفت: ایده توسعه قدرت ذاتی در جوامع اسلامی از دو عنصر اساسی نشأت می‌گیرد: نخست اینکه دین اسلام، دین توسعه و پیشرفت و مبتنی بر اجتهاد و قیاس است و دینی پویا، زنده و فعال است و عنصر دوم هم قدرت بررسی و پردازش واقعیت‌ها و بر اساس آن حرکت رو به جلو است.

قدومی اظهار داشت که برای خروج از وضعیت نه چندان مطلوب کنونی امت، باید به جای دل خوش کردن به گذشته، ناامیدی و دست از تلاش کشیدن، در پی حرکت رو به جلو، تلاش و پشتکار باشیم.

وی افزود که آزادی فلسطین امری حتمی و وعده‌ای الهی است اما لازمه تحقق آن داشتن قدرت و تغییر ذاتی است.

نماینده حماس بیان کرد که مقاومت فلسطین به فضل و یاری خداوند توانسته جوانان فلسطینی را بر آمادگی و ذخیره سلاح تربیت کند تا همیشه در مسیر رو به جلو حرکت کرده و از هدفی که در پیش دارند، منحرف نشوند.

خالد قدومی خاطر نشان کرد که مقاومت فلسطین امروز در جنگی فراگیر در برابر نیروهای استکبار ایستاده و دوست و دشمن از آن حساب می‌برند و ملت و امت نیز در نبرد آزادی‌سازی فلسطین پشت آن ایستاده‌اند.

قدومی تصریح کرد که عنصر انسجام و همبستگی بین امت محرکی حقیقی و عملیاتی برای مقاومت فلسطین در مسیر سخت و پیچیده خود و دست‌یابی به قدرت است. وی گفت اگر امت در برابر دشمن مشترک خود یعنی دشمن صهیونیستی متحد شود، قطعا روزهای درخشان گذشته خود را بازخواهد یافت.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز حامی و پشتیبان ملت فلسطین بوده و از هیچ کمکی به آن دریغ نکرده است. قدومی در همین راستا به حمایت‌های همه‌جانبه ایران در زمان رهبری آیت الله خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین حمایت‌های افرادی چون حسین شیخ الاسلام، شیخ دیپلماسی و سردار حاج قاسم سلیمانی شهید قدس اشاره کرد.

خالد قدومی عنوان کرد که ایران همواره تلاش کرده تا فرقه‌گری، تعصب و اختلافات مذهبی را کنار گذاشته و در مسیر وحدت امت اسلامی و عربی قدم برداشته است و مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز نقش بسزایی در این زمینه داشته است.

قدومی خواستار مشارکت گسترده سراسر امت به ویژه علما در فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته جهانی قدس و تشویق ملت‌های مسلمان به حمایت از فلسطین و مقابله با دشمن مشترک یعنی دشمن صهیونیستی شد.

وی در همین راستا، چندین پیشنهاد را به این شرح ارائه دادند:

1ـ تاسیس شبکه امن منطقه‌ای در زمینه‌های سیاسی، دیپلماسی، علوم انسانی، دینی و اقتصاد به منظور در پیش گرفتن طرح‌های عملی بین امت در این زمینه‌ها.

2ـ اهتمام به نقش و جایگاه علمای بزرگ که می‌تواند عاملی اساسی برای همکاری و توسعه امت باشد، جهت بررسی موضوع عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با دشمن صهیونیستی و اتخاذ موضعی قاطع و بازدارنده در برابر این پروژه شوم.

3ـ اهمیت به قدرت جوانان امت و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های علمی آنان در زمینه‌های مختلف و فراهم کردن مستلزمات قدرت برای مقابله با جریان‌های استکبار و تاسیس صندوقی برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های ارزشمند جوانان امت.

4ـ اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی برای از بین بردن رکود ایجاد شده در میان امت، گفتگو و ارتباط میان امت که به ویژه در سایه شرایط فعلی، می‌توان بدون محدودیت مالی و جغرافیایی اقدام به برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مهم و راهبردی در راستای وحدت امت نمود