کاپیتان کشتی کانتینری ایران-شهرکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جزئیات جدید از حمله تروریستی به این شناور تجاری را تشریح کرد.

روایت کاپیتان کشتی ایران- شهرکرد از حمله تروریستی به این شناور تجاری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نورنیوز، کاپیتان کشتی کانتینربر شهرکرد اظهار کرد: روز چهارشنبه 20 اسفندماه جاری  ساعت 6 به وقت محلی در  آبهای بین المللی دریای مدیترانه در موقعیت 33 درجه و 9/15 شمالی و 33 درجه و 5/36 شرقی در حدود 75 مایلی از سواحل رژیم صهیونیستی در حال حرکت بودیم که حادثه اصابت شئ انفجاری به کشتی روی داد.

وی افزود: رخداد انفجار با صداهای مهیبی که از روی عرشه در محل کانتینرهای جلو و به فاصله چند ثانیه شنیده شد بوقوع پیوست و متعاقب آن، آتش‌ در کانتینرهای منفجر شده شعله ور شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش افسر اول کشتی که در زمان حادثه در پل فرماندهی بود، بین ساعات 5:15 تا 5:30  ودر فاصله حدود نیم ساعت قبل از حادثه به مدت 15 دقیقه دستگاه موقعیت یاب کشتی (GPS) از کار افتاده ولی در زمان حادثه همه چیز طبیعی بوده است.

وی خادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه با تلاش کارکنان کشتی  آتش به طور کامل مهار شد و بر اساس دستور کمیته واکنش اضطراری  سریعاً به سمت لنگرگاه بانیاس در کشور سوریه  تغییر مسیر دادیم.

کاپیتان کشتی شهرکرد افزود: پرسنل امنیتی و نیروهای فنی و غواص وضعیت کشتی را کاملا بررسی کرده اند و اقدامات لازم برای انجام تعمیرات مورد نیاز و اطمینان از ایمنی کامل شناور آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام تیمهای فنی مسئول تعمیرات بخشهای آسیب دیده ،عملیات بازسازی و ایمن سازی کشتی حدود 14 روز زمان خواهد برد و پس از آن بر اساس برنامه قبلی به سمت  بندر والنسیا در کشور اسپانیا حرکت خواهیم کرد.

کاپیتان کشتی شهرکرد گفت: به عنوان یک دریانورد و کاپیتان کشتی تاکید می‌کنم که  بر اساس قوانین دریایی و عرف بین الملل حمله به کشتی‌های تجاری که در حال عبور بدون ضرر در آبهای بین المللی هستند نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه مولد ناامنی خطرناکی است که تجارت و اقتصاد جهانی را با مخاطرات جدی روبرو خواهد کرد و لازم است سازمانهای بین المللی ناظر بر کشتیرانی تجاری به صورت عاجل به اینگونه اقدامات شرورانه رسیدگی و از تداوم آن جلوگیری کنند.

کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  روز چهارشنبه 20 اسفندماه در مسیر حرکتی خود از ایران به اروپا در آبهای بین المللی دریای مدیترانه به دلیل اصابت شئ انفجاری دچار آتش سوزی شد.

پیش از این یکی از اعضای تیم فنی بررسی کننده آثار حمله به کشتی تجاری «ایران شهرکرد» موضوع دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی را احتمالی بسیار قوی عنوان کرده بود.