سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: در روز یکشنبه 24 اسفندماه 1399در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی 3 پرونده بررسی شد.

مدیر مسئول خبرگزاری فارس مجرم شناخته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد مومنی راد در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت:  پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و  2 نفر  خبرنگار به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر  بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب  متهمان را مجرم دانست و نیز باتفاق آرا آنها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

وی افزود: پرونده دوم مربوط به  مدیر مسئول  خبرگزاری فارس و یک خبرنگار به اتهام  نشر مطالب خلاف واقع بود که  هیات منصفه با اکثریت آرا متهمان را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و نیز با اکثریت ارا آنها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

مومنی راد تصریح کرد: پرونده آخر مربوط به دو متهم  مدیر مسئول  روزنامه  فرهنگ آشتی و مدیر مسئول  روزنامه مغرب به  اتهام  توهین به معظم رهبری  و نشر  اکاذیب به قصداضرار به غیر  بود که  هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام توهین به مقام رهبری  متهمان را مجرم ندانست  و   هیات منصفه با اکثریت ارا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهمان را مجرم دانست  و با اکثریت ارا متهمان را مستحق تخفیف دانست.