سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: مبادلات تجاری دو کشور در سال‌های گذشته به حجم قابل قبولی رسیده بود ولی افزایش تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و ایجاد موانع در همکاری‌های بانکی و پولی باعث شد حجم روابط دو کشور طی دو سال گذشته کاهش پیدا کند.

کاهش مبادلات تجاری ایران و اسلوونی بخاطر تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاظم شافعی، سفیر جمهوری ایران در اسلوونی امروز - سه شنبه - با خانم مونیکا گره گورچیچ رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اسلوونی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار توسعه روابط پارلمانی، تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین مجلس شورای اسلامی ایران و پارلمان اسلوونی، تبادل هیات‌های پارلمانی بین دو کشور و نیز حمایت پارلمان دو کشور از گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.     

این دیدار که در ساختمان پارلمان اسلوونی صورت گرفت دو طرفی بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در حمایت از بخش خصوصی در جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کردند.

سفیر کشورمان با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: مبادلات تجاری دو کشور طی سال‌های گذشته به حجم قابل قبولی رسیده بود ولی افزایش تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و ایجاد موانع در همکاری‌های بانکی و پولی باعث شد حجم روابط دو کشور طی دو سال گذشته کاهش پیدا کند.

مونیکا گره گورچیچ نیز در این دیدار گفت: اسلوونی همواره از توافق برجام حمایت کرده است و در شرایط فعلی نیز از طرفین می‌خواهد با گفت وگو و مذاکره به راه حلی جامع دست پیدا کنند.

گورچیچ تاکید کرد: اسلوونی امیدوار است از طریق گفت وگو و مذاکره بتوان مشکلات پیش رو را حل کرد.

وی گفت: تلاش خواهد کرد که تا دیپلماسی پارلمانی بتواند به دستگاه سیاست خارجی در جهت افزایش همکاری‌ها کمک کند.    

اسلوونی در شش ماه دوم سال جاری میلادی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.