وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حمله به کشتی ایرانی شهرکرد، اعلام کرد که این حمله با موافقت آمریکا و با اجرای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

سوریه: آمریکا و اسرائیل عامل حمله به کشتی ایران هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منبعی در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که «بعید نیست اسرائیل عامل این اقدام خصمانه و دزدی دریایی بین‌المللی باشد».

این منبع گفت: «اسرائیل قوانین بین‌الملل و اصول کشتی‌رانی و توافق‌های بین‌المللی آزادی تردد دریایی را نقض می‌کند و هدف از تکرار این اقدامات خصمانه در آب‌های بین‌المللی آسیب رساندن به کشتی‌های ایران و منافع تجاری این کشور و افراط در اجرای تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه است».

منبع وزارت خارجه سوریه گفت: «اقدامات غیرقانونی مانند این به امنیت و سلامت کشتی‌رانی لطمه می‌رند و بی‌شک این موارد نقض فاحش قوانین بین‌المللی بدون رضایت و موافقیت ضمنی آمریکا اتفاق نمی‌افتاد».

«علی غیاثیان»، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  چهارشنبه گذشته ( ۲۰ اسفند) از اصابت شی انفجاری به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه خبر داد و گفت که بر اثر آن بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شده است.

به گفته وی این شناور متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی از ایران به مقصد اروپا‌ در حال حرکت بوده است.

غیاثی خاطرنشان کرد: پس از اصابت این شی، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شده است.