«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه «تی آر تی» ترکیه گفت: در صورتی که عربستان و متحدانش تجاوز به یمن را متوقف کنند، ما آماده‌ایم که حملات خود به سعودی را متوقف کنیم.

شرط انصارالله برای توقف حملات به اهداف سعودی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تارنمای تی آر تی ترکیه، البخیتی افزود: عربستان سعودی و سایر کشورها تجاوز به یمن را آغاز و بر تداوم آن پافشاری کردند و آن ها بودند که اخیرا حملات خود را به یمن و مأرب افزایش دادند.

وی افزود: ما از خود دفاع می کنیم و در مقابل افزایش حملات ائتلاف سعودی، عمق خاک این کشور را هدف قرار می دهیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله گفت: آمریکا و متحدانش از ورود مشتقات نفتی به یمن به صورت کامل جلوگیری کردند که باعث بحران بزرگی شد و ملت یمن از تبعات آن رنج می برند.

البخیتی افزود: دو مسیر برای مقابله با تشدید حملات ضروری بود، نخست بازپس گیری میادین نفت و گاز در مأرب، که تحت کنترل کشورهای متجاوز و مزدوران آنها است، و دوم حمله به عمق خاک سعودی برای مجبور کردن آنها به رفع محاصره از طریق هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آنها.

وی اضافه کرد: ما منتظر عمل هستیم  و نه حرف. ما از کشورهای متجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می خواهیم تا تجاوز علیه یمن را متوقف کنند و در ازای آن ما نیز حملات خود به عمق سعودی را متوقف می کنیم.

حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلق یمن طی روزهای گذشته نیز با توجه به پیشروی نیروهای یمنی در مأرب ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.