رییس جمهوری با بیان این که ۸ سال پیش نیازمند واردات بنزین بودیم گفت: امروز صادرکننده گازوییل و بنزین هستیم و روی پای خود ایستاده‌ایم.

روحانی: امروز صادرکننده بنزین و گازوییل هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن روحانی عصر چهارشنبه در ارتباط تصویری با مراکز خدمات و تولید انرژی وزارتخانه های نیرو و نفت در استانهای تهران، مازندران، خوزستان، هرمزگان و بوشهر با قدردانی از وزارت نفت بخاطر خودکفایی کشور در طول این سالها  برای تولید بنزین و گازوئیل، گفت: ۸ سال پیش نیازمند واردات بنزین و گازوییل بودیم اما امروز هم در گازوییل و هم در بنزین صادرکننده هستیم و روی پای خود ایستاده ایم.

وی افزود: نکته بعدی این است که ما علاوه بر این که قدرت کافی درتولید داریم، قدرت انتقال هم داریم چرا که هردو نیاز است یعنی هم تولید و هم انتقال و هم ذخیره سازی نیاز است و هم عناصری که در طول شبانه روز پای کاز باشند.

رییس جمهوری با ذکر این نکته که مردم بخوبی می دانند که سفر و رفت و آمد و زندگی آنها تمام وسایل حمل و نقلی که بار را از بنادر به مرکز کشور انتقال می دهند به مساله سوخت وابسته است، ضمن قدردانی از همه، ابراز امیدواری کرد سال خوبی برای همگان در سراسر کشور باشد.

روحانی در ادامه پس استماع گزارشی از نیروگاه نکاه، با تبریک سال جدید به همه کسانی که در شبکه برق کشور تلاش می کنند،‌گفت: نیروگاه نکاه یکی از بزرگترین نیروگاه های تولید برق کشور است. این که گفته شد ۵۰۰ مگاوات در آینده به مجموعه ظرفیت این نیروگاه اضافه می شود کار بسیار مهمی است که شبکه برق را این نیروگاه پایدار نگه می دارد.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که همه مهندسان و فعالان این نیروگاه بتوانند قدرت این نیروگاه را برای کشور حفظ کنند.

وی گفت: خدمات بسیار ارزشمندی انجام شده چرا که آب امر بسیار مهمی در حیات انسان است که مردم بسیار خوب قدردان این خدمت بزرگ هستند.

رییس جمهوری افزود: بسیار خوشحالیم که در دولت تدبیر و امید در طول این ۷ سال تلاش‌های زیادی برای آب پایدار سالم برای روستاها و توسعه تصفیه آب در بخش آب و فاضلاب آنجام گرفته است. تصفیه خانه منطقه پاک دشت هم مهم است که در اوایل دولت به شبکه آب ملحق شد و توانست در تابستان ۹۳ مشکل منطقه شرق تهران را حل کند.