باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان، بهای نفت در جهان را افزایش داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روسیاالیوم، خبرگزاری بلومبرگ امروز (جمعه) از افزایش بهای نفت پس از حمله یمن به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان خبر داد.
این خبرگزاری اعلام کرد: معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده تا ساعت ۰۹:۱۵ به وقت مسکو با ۵۹ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت بسته شده قبلی ۱.۳۷ درصد رشد داشت.
براساس اطلاعات ارائه شده از سوی بلومبرگ، قرارداد‌های نفت برنت نیز با ۶۲.۶۸ دلار در هر بشکه معامله شد که ۱.۱۸ درصد نسبت به قیمت تسویه قبلی افزایش داشته است.
وزارت دفاع عربستان سعودی در واکنش به عملیات یمنی‌ها تنها انجام چنین حمله‌ای را محکوم کرد.
قیمت نفت همچنین با اختلال در ناوبری در کانال سوئز به دلیل به گل نشستن کشتی کانتینر ژاپن مواجه است، که منجر به نگرانی از تأمین نفت می‌شود. اما نگرانی‌های اقتصادی در خصوص تقاضای جهانی نفت به دلیل بحران ویروس کروناست که درآمدزایی نفتی را محدود کرده است.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که عملیات «روز پایداری ملی» با موفقیت انجام و پایگاه‌های شرکت آرامکوی عربستان در «راس تنوره، رابغ، ینبع و جیزان» با ۱۲ پهپاد «صماد ۳» و ۸ موشک بالستیک از نوع ذوالفقار، بدر و سعیر هدف قرار گرفته شد.
وزارت انرژی عربستان از نابودی یکی از مخازن فرآورده‌های نفتی عربستان در استان جیزان در حمله پهپادی نیرو‌های یمنی خبر داد. تحقیقات درباره برآورد میزان خسارت این حمله در جریان است.
شرکت نفت آرامکوی عربستان سعودی اعلام کرد سود این شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۴۹ میلیارد دلار و هزینه سرمایه‌گذاری در آرامکو از ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است.