سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی در خصوص سهام عدالت را تکذیب کرد و نسبت به کلاهبردای از سهامداران هشدار داد.

هشدار طلایی به متقاضیان سهام عدالت!+جزئیات بیشتر را بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت خبرآزاد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو ایجاد صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «سهام عدالت»، به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند این شرکت هیچگونه کانال یا گروه خبری مجازی در شبکه‌های اجتماعی در خصوص «سهام عدالت» ندارد و سهامداران می‌بایست نسبت به اهداف سو اینگونه صفحات مجازی که شائبه کلاهبرداری، سوءاستفاده از اطلاعات هویتی و... را ایجاد می‌کنند، مطلع و آگاه باشند.

متقاضیان سهام عدالت این نکات را رعایت کنند

لازم به ذکر است هر گونه اطلاع رسانی در خصوص سهام عدالت صرفا از طریق وب سایت رسمی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.csdiran.ir و یا وب سایت رسمی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

کسانی که سود سهام عدالت دریافت نکرده اند بخوانند

سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده سود سهام عدالت همه مشمولان واریز شده است مگر افرادی که شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند.

سازمان خصوصی‌سازی دو راه برای جاماندگان سود سهام عدالت اعلام کرده است. اول مراجعه به سایت www. sahamedalat. ir و تکمیل کردن کلیه مشخصات افراد و به خصوص وارد کردن و یا اصلاح شماره شبا و دوم تماس با شماره ۱۵۶۹.

سهام عدالت اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی در حالی است که برخی از افرادی که هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند.

البته پیگیری‌ها نشان میدهد افرادی که ظاهرا شماره تلفن همراهی که به نام خودشان نبوده را در سامانه مربوطه وارد کرده‌اند هنوز موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده اند. بر این اساس این دسته از سهامداران نیز بایستی با مراجعه به سایت نسبت به اصلاح شماره تلفن همراه اقدام کنند.

گفتنی است، سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد روز پنج شنبه ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر از مشمولان سهام عدالت، نیمی از سود سهام خود را دریافت کردند.

افرادی که برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت دارند سود ۹۸۹۱۱۵ ریالی به حساب آنان واریز شده است. کسانی که برگه یک میلیون تومانی دارند تقریبا دو برابر این رقم را دریافت کرده اند.

پیش‌تر وزیر اقتصاد از تلاش این وزارتخانه برای واریز کل سود سهام عدالت تا پایان سال ۹۹ خبر داده بود.

اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در رابطه با دلایل تفاوت سود واریزی سهام به سهامداران سهام عدالت، اظهار کرد: سود عملکرد سال ۹۸ بر مبنای تفاوت در مبلغ اسمی سهام متفاوت است.

او افزود: بر همین مبنا سهام اشخاصی که برگه سهامشان یک میلیون تومان بود ۱۸۵ هزار تومان، سهامداران ۵۳۲ هزار تومان ۹۸ هزار تومان و سود سهامدارانی که برگه سهامشان ۴۹۲ هزار تومان بود ۹۱ یک هزار تومان روز پنجشنبه مورخ ۲۸ اسفند ۹۹ دریافت کردند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تصریح کرد: البته در صورتی مبالغ مذکور را دریافت خواهند که قبل از تاریخ برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر بخشی از سهام خود را نفروخته باشند.

حیدری گفت: در صورت فروش بخشی از سهام به نسبت سهام فروش رفته از میزان سود کسر شده است.

او بیان کرد: البته در مورد سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند از آنجایی که شرکت‌های سرمایه گداری استانی هنوز سهامی را از پرتفوی خود را نفروخته‌اند باید سود متعلق به ۳۰ میلیون سهامدار روش غیرمستقیم به طور کامل تخصیص یابد.

سخنگوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: همچنین با عنایت به اینکه جهت وصول و توزیع رایگان و بدون کسرکارمزد قبلاً اعلام آمادگی شده بود، هر گونه اخذ هزینه از شرکت‌های سرمایه پذیر بابت توزیع یا کسر کارمزد از مبلغ سود سهامداران عدالت پذیرفته نیست و ضمن رصد امور در راستای صیانت از حقوق مردم و سهامداران در این باره پیگیری‌های لازم انجام شده و در صورت ضرورت اقدام قانونی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، ۲۹ اسفند سود سهام عدالت به سهامدارانی که شماره شبا آنها به سازمان خصوصی‌سازی به درستی اعلام شده بود واریز شد که این رقم مطابق جدول اعلامی سپرده‌گذاری مرکزی واریز شد.

سود سهام عدالت واریز می‌شود

به برگه‌های ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت، صد هزار تومان و برگه‌های یک میلیون تومانی، دویست هزار تومان تعلق می‌گیرد.

باقی‌مانده سود سهام عدالت هم سال آینده پرداخت می‌شود.

«محمدرضا پوررضایی» به آخرین وضعیت واریزی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: ‌اکنون شرکت‌ها در حال واریز سود سهام عدالت به حساب شرکت سپرده گذاری هستند، این شرکت هم در حال پیگیری ۱۰۰ درصدی برای واریز هر چه زودتر سود به حساب سهامداران است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که ۵۰ درصد از سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود.

پوررضایی اظهار داشت: به احتمال زیاد امشب یا فردا واریزی بخشی از سود سهام عدالت انجام می شود.

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: در صورتی که امروز یا فردا واریزی شرکت های سرمایه پذیر کامل شود مبالغ به صورت کامل واریز می شود در غیر اینصورت باقی سود سهام عدالت به سال آینده موکول می شود.

دو روز گذشته خبری در برخی از رسانه ها به نقل از «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد واریز سود سهام عدالت منتشر شد مبنی بر اینکه «از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها دریافت کنیم تا قبل از عید سود به سهامداران پرداخت شود، سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.»

سود کامل سهام عدالت برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان، مبلغ ٤٠٠ هزار تومان است.

شاخص بورس امروز با رشد بیش از ۳۶ هزار واحدی روبه‌رو شد و سبب افزایش ارزش سهام عدالت شد. در پایان معاملات امروز بازار سرمایه ارزش سهام عدالت با افزایش ۴.۳ درصدی روبه‌رو شد، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۸ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان رسید که بیش از ۶۹۰ هزار تومان افزایش داشته است.

در پایان معاملات امروز ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون ۲۹۷ هزار تومان رسید.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز  کنند.