بخشی از دیالوگ سریال گاندو: بارها بابت جاسوسی موسی‌پور تذکر دادم. می‌گفت ان‌قدر به مذاکرات بدبین نباشید، بذارید زودتر امضا شه که کشور از بحران خارج شه. آنچنان رونق اقتصادی در جامعه شکل بگیره که فلان و بهمان!

پای روحانی هم به گاندو باز شد + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گاندو یکی از سریال‌های محبوب و در عین حال پر حاشیه سال‌های اخیر است. گاندو یک سریال پرمخاطب در ژانر معمایی و جاسوسی است که سعی دارد تلاش‌های نیروهای جان بر کف اطلاعاتی و امنیتی ایرانی را در حراست و حفاظت از ایران اسلامی به تصویر بکشد. سریال گاندو و پخش آن از صداوسیما با حاشیه‌هایی همراه بوده است. گاندو نام مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه،  سریالی اجتماعی و اکشن و امنیتی است که نخستین قسمت آن در ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران با کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری پخش شد. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو ۲ در ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ از شبکه سه پخش شد و هم‌اکنون در حال پخش است. گاندو بعد از حدود دو سال از شبکه آی فیلم فارسی در ۱۵ اسفند ۹۹ بازپخش شد.

مجموعه گاندو به کارگردانی جواد افشار با حضور تعدادی از بازیگران اصلی از ۱۹ شهریور ماه کلید خورد. این در حالی است که علاوه بر تهران، در شهر استانبول کشور ترکیه نیز تصویربرداری سریال ادامه داشت و گروه‌هایی ساخت برخی دکورها را در تهران ادامه دادند. تصویربرداری مجموعه گاندو در فروردین ماه در کشور چین به پایان رسیده بود.

کارگردان مجموعه «گاندو» دربارهٔ بودجه این سریال گفت: من پیش‌تر سریال «آنام» را با بودجه دولت ساختم اما کل بودجه سریال «گاندو» را سازمان صدا و سیما پرداخت کرده‌است. وقتی سریال آنام را کار کردیم، پراید بیست میلیون بود. اما حالا بودجه سریال «گاندو» تنها سی درصد بیشتر از آن سریال است و فکر نمی‌کنم بیشتر از هفت میلیارد بوده باشد.

گاندو

خلاصه داستان گاندو

سریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران است و همچنین به موضوع آقازاده‌ها نیز اشاره‌های می‌کند. در مجموعه گاندو تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن عوض شده‌است. به‌طور مثال بخشی در سریال در ارتباط با جیسون رضاییان است که ایران رضائیان را به همراه همسرش (یگانه صالحی) در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ به اتهام جاسوسی از طرف سیا دستگیر کرد که در این مجموعه با نام مایکل هاشمیان شناخته می‌شود.

سریال گاندو 2 در ژانر پلیسی و امنیتی به نوسانات ارزی سال های گذشته در ایران پرداخته و تلاش کرده تا آن را به هدایت عوامل خارجی نسبت دهد. این سریال به سرویس های جاسوسی انگلیس در ایران پرداخته و به دستگیری روح الله زم هم می‌پردازد.

گاندو