رئیس‌جمهوری گفت: تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است.

خبر فوری رئیس جمهور درباره واردات واکسن کرونا!+جزئیات بیشتر را بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت خبرآزاد روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به نظر من پیک این بیماری تمام شده است. البته ممکن است جهش داشته باشیم اما مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه پیش سهل تر شده است و امیدواریم تا پایان دولت این بیماری کاملا مهار شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه مردم واکسن کرونا را بزنند. امید داریم که واکسن داخلی در شرایطی باشد که تا پایان سال بتوانیم آن را صادر کنیم.

صحبت‌های روحانی درباره واکسن کرونا 

وی افزود: خواهش من این است که تمام کمیته‌های ستاد و تمام ارگان‌هایی که برای مقابله با این ویروس تلاش می‌کردند، تلاشمان را به صورت مضاعف در این چند ماه ادامه دهیم و امیدواریم شرایطمان شرایط آسان تری نسبت به گذشته باشد.

روحانی گفت: سال ۹۹ را با سختی و با فراز و نشیب فراوان درحالی که تحریم ادامه داشت و از طرفی کرونا بود، گذراندیم. ملت و کشور ما در مقایسه با جهان شرایط مناسبی دارد و مردم سنگ تمام گذاشتند و مسئولان هم کم نگذاشتند و همه به میدان آمدند و کمک کردند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آمار سفر قشم را روز پنجشنبه شنیدم باید سر تعظیم در مقابل مردم فرود آورد که خودشان به این مناطق نرفتند. همه تلاش ما این است که پایان دولت حل کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد. همه می‌خواهیم نه پایان مهر که زودتر دولت مدارس و دانشگاه‌ها را باز کند. ما آماده‌ایم اگر بگذارند قدمها را برداریم تا بخشی و یا شاید همه تحریم‌ها را برداریم. تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است. الان ترامپ رفته ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است.

واکسن کروناوی اظهارکرد: امروز هم مصوب کردیم بخش خصوصی هم بتواند با ارز نیمایی واکسن را با نظارت وزارت بهداشت وارد کند.

دوره آزمایشی تزریق واکسن کرونا 

واکسن کرونا  پس از آغاز دوره آزمایشی تزریق واکسن فخرا، جزئیاتی از این واکسن منتشر و اعلام شده که داوطلبان می‌توانند برای تزریق این واکسن ثبت نام کنند.

هرچند هنوز این واکسن به تولید انبوه نرسیده اما گمانه‌هایی اعلام شده که در آینده نزدیک این اتفاق رخ خواهد داد.

سخنگوی پروژه واکسن «فخرا» نحوه ثبت نام داوطلبین و واجدین شرایط دریافت واکسن «فخرا » را اخیرا  تشریح کرد که طبق این اعلام، تمامی هموطنانی که نسبت به دریافت واکسن کرونای فخرا تمایل دارند، می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت نام تارنمای« fakhravac.ir» به عنوان داوطلب اعلام آمادگی کنند.

دکتر رضا اله‌ ورن درباره نحوه ثبت نام داوطلبان واکسن کرونا اظهار کرده است:  کلیه افراد سالم بین ۱۸ تا ۵۵ سال می‌توانند در این طرح ملی ثبت نام و پس از سیر مراحل آزمایشات و معاینات پزشکی، در صورت تأیید، واکسن دریافت کنند.

سخنگوی پروژه واکسن فخرا به تسنیم گفته است: امید است با تلاش و همت متخصصین و دانشمندان «سپند» و مشارکت جمعی هموطنان ارجمند، هرچه زودتر بتوانیم فازهای اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن «فخرا» را با موفقیت پشت سر گذاشته و از این طریق گام بلندی در جهت ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا برداریم.

پیش از این نیز، دکتر احمد کریمی، مدیر پروژه واکسن «فخرا» گفته بود: فکر می‌کنیم اوایل تابستان سال ۱۴۰۰ برای تولید انبوه واکسن فخرا آماده باشیم.

سعید نمکی جمعه شب در پیام نوروزی خود نوشت: می‌دانم آنچه در یک سال گذشته بر عزیزانم در عرصه خدمت رسانی به مبتلایان کووید ۱۹ گذشت، ملالی فراموش ناشدنی و تلاشی وصف ناپذیر بود. در این نبرد نفس‌گیر از خط مقدم جبهه سلامت یعنی خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت تا مراکز درمانی و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های دولتی، خصوصی و خیریه، از بهورزان، مراقبان سلامت، کارشناسان اورژانس و فوریت‌های پزشکی، کارشناسان بهداشتی، پرستاران، ماماها، کارشناسان و متخصصان علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و پیراپزشکی، دستاندرکاران توانبخشی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و پیراپزشکان گرفته تا نیروهای اداری، پشتیبانی و خدماتی، روسای محترم و هیات رئیسه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی با کمک دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و همراهی مردم شریف در روزهای سخت تحریم حماسه‌ای بی‌بدیل آفریدند که بی‌تردید در تاریخ زرین سرزمین‌مان جاودانه خواهد ماند.

وی ادامه داد: تلخ‌تر از تحمل این رنج طاقت فرسا، داغ جگرسوز شهادت عزیزان‌مان بود که پروانه وار تن بر آتش بلا زدند و جان شیرین‌شان را فدای خدمت به مردم سرزمین‌شان کردند. یادشان همواره گرامی و صبر و اجر نصیب خانواده‌های داغدارشان باد. در این میان هزاران هموطن در اثر ابتلای به این بیماری سهمگین از دست رفتند و خانواده‌های زیادی داغدار شدند و به دلیل شرایط، حتی نتوانستند در سوگ عزیزان‌شان مراسم عزا برپا کنند، اما در میان این همه داغ و فراق و سوز و فشار سنگین، نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با جان‌فشانی خادمانش توانست در عرصه جهانی علیرغم مضایق اقتصادی و کمبودهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه با تکیه بر دانش، مدیریت و از خودگذشتگی، جایگاه ارزنده‌ای در کنار آنان که همه چیز داشتند، کسب کند و این نیز دستاوردی گران‌بها بود که در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند.

وزیر بهداشت افزود: اینک که نرم نرمک بهار با همه زیبایی‌هایش می‌رسد امید آن داریم که سالی سرشار از تندرستی و کامیابی با مهار و حذف این ویروس منحوس برای مردم جهان و کشورمان رقم خورد.

نمکی نوشت: با لطف پروردگار و همت دانشمندان‌مان تولید واکسن‌های داخلی که با توفیق به پیش می‌رود به سرانجام رسد و در بهار بتوانیم گروه عظیمی از مردم کشورمان را با مجموعه‌ای از واکسن ‌های وارداتی و تولید داخل و تا پایان سال ۱۴۰۰ کلیه جمعیت هدف را ایمن سازیم. از خداوند بزرگ برای همه همکارانم در نظام سلامت و خانواده‌های عزیزشان، سالی پربرکت و همراه با تندرستی و عزت آرزومندم.

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع گفت: می‌توانیم در تیرماه ۱۴۰۰ به یک تولید قابل قبول از واکسن فخرا برسیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا الله‌ورن سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  درباره واکسن ایرانی کووید نوزده «فخرا» گفت: اولین تزریق این واکسن بر روی فرزند شهید فخری زاده انجام گرفت. پس از آن قرار است تا تزریق این واکسن بر روی ١٣۵ نفر از داوطلبان انجام شود.

وی ادامه داد: این واکسن از پلتفرم ویروس کشته شده تهیه شده و بسیار امیدواریم تا مراحل کارآزمایی را با موفقیت به اتمام برساند و به صورت انبوه تولید شود.

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن تشکر از وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در صدور تاییدیه و مجوز‌های لازم همکاری‌های خوبی با مجموعه وزارت دفاع داشته اند. امیدوارم پس از تزریق واکسن به فرزند شهید فخری‌زاده بتوانیم گام موثری در جهت مقابله با این بیماری منحوس برداریم و بسیار امیدواریم تا بتوانیم بسیاری از نیرو‌های مسلح و مردم کشورمان را در قبال ویروس کرونا واکسینه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان انبوه سازی واکسن فخرا اظهار کرد: هر پروژه علمی از این دست باید مراحل تحقیقاتی خود را طی کند. این واکسن مانند هر واکسن دیگر دارای سه فاز است که فاز اول آن آغاز شده و انشاالله پس از اخذ تاییدیه‌های لازم وارد فاز‌های دوم و سوم تولید می‌شویم.

الله‌ورن در پایان یادآور شد: اگر همه مراحل مورد نظر به خوبی طی شود می‌توانیم در تیرماه ۱۴۰۰ به یک تولید قابل قبول از نظر کیفیت برسیم.

فاز دو و سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت صبح امروز و پس از تایید نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی و صدور مجوز، با تزریق بر روی داوطلبان آغاز شد.

 دکتر حامد حسینی، مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه فاز یک با ۵۶ داوطلب انجام شد گفت: امروز خوشحالیم که فاز دو و سه کارآزمایی بالینی آغاز می‌شود.

وی افزود: در این مر حله جمعیت ۳۰۰ نفری تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. چندین مطالعه را همزمان انجام می‌دهیم همچنین تنوع سنی و گروه‌های سنی متفاوت است.