رئیس جمهور آمریکا در نخستین کنفرانس خبری خود با خبرنگاران، پاسخ سوالات را از روی یادداشت‌های از قبل آماده شده خواند که این موضوع بار دیگر سبب تمسخر او از سوی رسانه‌ها شد.

بایدن باز هم مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فاکس نیوز، وقتی جو بایدن در کنفرانس خبری سوالات خبرنگاران را از روی نوشته های از قبل آماده شده پاسخ داد رسانه‌ها به این رفتار رئیس جمهور آمریکا واکنش‌های زیادی نشان دادند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین کنفرانس خبری خود با خبرنگاران، پاسخ سوالات را از روی یادداشت‌های از قبل آماده شده می‌خواند. کریس والاس، مجری فاکس نیوز برای تمسخر جو بایدن گفت تاکنون شاهد برگزاری کنفرانس‌های خبری زیادی از سوی روسای جمهور آمریکا بوده است، اما جو بایدن در کنفرانس خبری خود از روی نوشته‌های از قبل آماده شده پاسخ سوالات را می‌داد.

یک مجری دیگر فاکس نیوز هم گفت اکنون می‌خواهیم شاهد واکنش‌ها به استفاده جو بایدن از برگه‌های یادداشت در نخستین کنفرانس خبری اش به عنوان رئیس جمهور باشیم تا او بتواند نکات مورد نظرش را به خاطر بیاورد. البته باید گفت استفاده از برگه یادداشت در کنفرانس‌های خبری امری بی سابقه نیست و در سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ هم این کار را انجام داد. اما اکنون منتقدان از مکث‌های بایدن در زمان برگزاری این نشست پرسش و پاسخ انتقاد می‌کنند.

نشریه نیویورک پست هم به این موضوع پرداخت و او (بایدن) را بی رمق و سردرگم توصیف کرد. مجری برنامه سپس در این باره با «آری فلیشر» سخنگوی مطبوعاتی پیشین کاخ سفید گفتگو کرد و از او پرسید آیا استفاده از برگه‌های یادداشت توسط یک رئیس جمهور طی برگزاری یک کنفرانس خبری امری عادی است یا خیر؟

فلیشر در پاسخ به این سوال گفت: "من این موضوع را در سه بخش توضیح می‌دهم. این که شما فهرست خبرنگاران را داشته باشید تا بتوانید از آن‌ها بخواهید سوالات خود را بپرسند قطعا مشکلی در این باره وجود ندارد. داشتن یادداشت‌هایی درباره آمار و ارقام هم مشکلی ندارد. اما خواندن از روی نوشته در پاسخ به سوالاتی درباره چین و افغانستان و کره شمالی اقدامی است که من در گذشته شاهدش نبوده ام. در یک کنفرانس خبری بر اساس پاسخ‌های سریع و موثر و قاطعی که رئیس جمهور به سوالات می‌دهد می‌توان فهمید یک رئیس جمهور تا چه اندازه تند و تیز است و این که تا چه اندازه توانایی رئیس جمهور بودن را دارد. نیازی نیست تا ما به رئیس جمهور و کارکنانش پول دهیم تا آن‌ها مطالبی را بنویسند و سپس از روی نوشته بخوانند. همه این را می‌دانند و همه می‌توانند این کار را انجام دهند. به نظر من این سردرگم کننده است که او در پاسخ به سوالات مرتبط با سیاست خارجی از روی نوشته خواند.