یک نماینده مجلس یازدهم مردم را به داشتن حس مسئولیت در برابر کشور و شرکت در انتخابات دعوت کرد.

محمود احمدی نژاد تایید صلاحیت می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت خبرآزاد نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها در مجلس یازدهم از تایید حتمی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها در مجلس یازدهم، در رابطه با قوانینی که در کشور نیاز به اصلاح دارد و ضرورت اصلاح آن احساس می‌شود، گفت: کشور نیازمند تغییرات اساسی است این تغییرات در حوزه اقتصاد باید به واسطه بازگرداندن ثروت به مردم انجام شود و باید اقتصاد را به مردم بازگردانیم.

محمود احمدی نژاد همه چپاول ها و سرقت هایی که تاکنون از بیت المال صورت گرفته و اعتماد مردم را به آتش کشیده است در جایی اتفاق افتاده که مسئولیت اداره ثروت مردم را به عهده گرفتیم و به مردم هیچ اجازه ای نداده ایم.

او ادامه داد: اعتماد مردم به آتش کشیده شده است مردم نمی‌توانند باور کنند که میلیاردها تومان به مش قربانعلی‌ها داده شده است. باید ثروت مردم را به مردم بازگردانیم در این صورت شاهد فقر، فلاکت مردم و چپاول ها نخواهیم بود.

محمود احمدی نژاد /مردم خودشان ثروت کشور را اداره کنند

محمود احمدی نژاد علیرضا بیگی بیان کرد: باید به مردم اجازه می‌دادیم که ثروت کشور را خودشان اداره کنند، باید اختیار دولت ها در اقتصاد کاسته شود، دولت آینده باید شعارش بازگرداندن ثروت به مردم باشد. در حوزه سیاست داخلی یک کشور باید تغییرات اساسی رخ دهد تصمیماتی گرفته می شود که پر هزینه است، با یک تصمیم برای افزایش بنزین تعدادی در بیست و هشتم آبان ۹۸ در خیابان‌های کشور کشته شدند و ۱۹۰ نقطه کشور به آتش کشیده شد و کسی هم پاسخگو نشد. این یک لطمه اساسی به وجهه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل وارد شد و اعتماد مردم را به یغما برد.

او اظهار کرد: باید در سیاست خارجی تحولات عظیمی رخ دهد در دوران تحریم مردم سختی تحریم را بیش از گذشته احساس کردند. همسایگان ایران در دوران تحریم در دامن اسرائیل غلطیدند، شعر خوانی اردوغان یک موضوع بدیهی بود و مفهوم در تایید حقانیت جمهوری اسلامی ایران و تایید حق تاریخی جمهوری اسلامی ایران بود، شعری که اردوغان خواند شعر تاریخی و گذشته ایران بود که در مرثیه شهرهای از دست رفته قفقاز شعر آراز آراز سروده شده است. رفتار با اردوغان خبطی بود که در یک سیاست گذاری نادرست انجام شد.

این نماینده مجلس در پیام نوروزی به مردم گفت: مردم تامل و تعمق کنند و آدرس‌های غلط را باور نکنند. مردم با احساس مسئولیت و با شناخت در صحنه انتخابات 1400 حضور پیدا کنند و دشمنان ایران را ناامید کنند تا کسانی که احساس می کنند در سایه مشارکت حداقلی می‌توانند قدرت اجرایی کشور را به دست آورند با حضور پرشور مردم ناامید شوند.

تایید حتمی محمود احمدی نژاد برای انتخابات

او در مورد وعده خود به مردم برای سال ۱۴۰۰ بیان کرد: وعده من به مردم تحقق دولت و انقلابی خواهد بود که خواسته رهبری انقلاب را به پیش ببریم مردم هم باید پشتیبانی کنند. دولت آقای احمدی‌نژاد دولت مهر مطالبه ما و مردم است و خواستار آن هستیم تا امکان حضور آقای احمدی نژاد در صحنه رقابت داده شود.

او در پاسخ به این سوال که فکر می کنید احمدی نژاد تایید می‌شود، گفت: همین آقای کدخدایی در مصاحبه قبلی خود مطرح کرده بود که رد صلاحیت‌ها در انتخابات حضور پیدا نکنند اما اکنون یک درجه تخفیف دادند و حتما آقای احمدی نژاد را تایید می کنند زیرا ایشان هیچ مشکلی ندارند.

محمود احمدی نژاد اعتراف کرد: اشتباه کردم!

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در گفتگویی که اخیرا در رابطه با تصمیمات مهمی که طی ۸ سال مسئولیت خود گرفته بود اظهار داشت:  زمانی که می‌خواستم وارد دولت شوم نسبت به عده‌ای حسن ظن داشتم و از آن‌ها دعوت به همکاری کردم، اما خیلی زود فهمیدم حسن ظنم به عده‌ای اشتباه بود و نباید تا این حد حسن ظن می‌داشتم .

وی همچنین تاکید کرد: نسبت به عده‌ای دیگر هم باورم این بود که وقتی از آن‌ها دعوت می‌کنم برای خدمت به مردم، عدالت و آرمان‌های انقلاب آن‌ها حتما محکم پای این مسائل می‌ایستند. یعنی اگر ما برنامه‌ای را در جهت رشد اقتصادی، کاهش فاصله طبقاتی و آزادی و عزت مردم داشته باشیم آن‌ها حتما حمایت می‌کنند، اما بعد دیدیم که فاصله از آرمان‌های انقلاب در اعماق اندیشه و قلب یک عده وجود دارد، اما فرصت بروز پیدا نکرده است و رسما با اقداماتی که قرار بود برای مردم انجام شود مخالفت می کردند و می گفتند نمی‌شود؛ هر چه ما می گفتیم این کار‌ها در جهت خدمت به مردم است می‌گفتند خیر نمی‌شود.

احمدی نژاد افزود: نمی‌گویم این‌ها از دایره دوستی من خارج شدند، اما الان شناخت من نسبت به افراد و مدعیان و نیرو‌های فعال خیلی تغییر کرده است. موضوعی که برایش غصه می‌خورم این بود که می‌خواستیم هدفمندی یارانه‌ها را به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا کنیم، اما نگذاشتند و مقابله کردند، برخی طرح‌ها برای رفاه مردم را نگذاشتند اجرا شود و معتقدم که این موضوعات باید به صورت صد در صدی اجرا شود.

وی در پایان گفت: غصه دیگرم این است که چرا من هر ۲۴ ساعت را برای مردم کار نکردم و ‌ای کاش می‌شد دارویی باشد که خواب را از انسان بگیرد تا در دوره‌ای که مسئول است هر ۲۴ ساعت خدمت کند؛ زیرا بعد‌ها انسان می‌گوید که‌ ای کاش می‌شد من تمام مدت را برای مردم کار می‌کردم، کمااینکه لذتی بالاتر از خدمت به هم نوعان خود نیست.

یکی از نزدیکان احمدی نژاد با اشاره به مشارکت پایین در انتخابات سال آینده اظهار داشت: احمدی‌نژاد حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد.

احمد خورشیدی آزاد کنشگر سیاسی و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد دارای یک سابقه موثر و اجرایی است به طوری که هشت سال رئیس جمهور، سه سال شهرداری تهران و همچنین استاندار اردبیل و یک انسان سیاسی است که باید در کنش‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد و انتظار می‌رود که در انتخابات مهمی مثل سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فعالیت و حضور داشته باشد و ظرفیت خودش را به منصه ظهور بگذارد؛ پیش‌بینی من این است که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام خواهد کرد.

وی درباره رد صلاحیت احمدی‌نژاد توسط شورای نگهبان اظهار داشت: این دور از انتخابات از چند جهت متفاوت است، نخست اینکه سال ۹۸ از حیث اقتصادی با سال ۱۴۰۰ تفاوت عمده پیدا کرده و شاخص‌های اقتصادی نسبت به آن‌زمان سیر شدید نزولی داشته است. همچنین نارضایتی عمومی اضافه‌تر شده و انتظارات از رییس‌جمهور و دولت بعدی نیز بالا رفته است که به تنبع آن انتظارات مردم از شورای نگهبان هم بالا می‌رود.

خورشیدی آزاد اضافه کرد: احمدی نژاد در همه نظرسنجی‌هایی که نهادها یا شبکه‌های مجازی انجام می‌دهند با اختلاف معناداری جلوتر از سایر افراد مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد؛ اقبال احمدی‌نژاد در سال ۹۶ هرگز مثل اکنون نبود و بسیار بیشتر شده و از آن زمان تاکنون بیش از دو برابر و چه بسا بیشتر شده است. آن زمان شرایط فرق می‌کرد، سیاست خارجی ایران وارد برجام شده بود و این مذاکره باید ادامه پیدا می‌کرد تا به نتیجه برسد به همین دلیل صلاح بود کسی که منادی مذاکره است، کار را ادامه دهد.

محمود احمدی نژاد/اقبال به رای دادن، بین مردم ضعیف شده است

وی درباره اینکه اگر احمدی نژاد رد صلاحیت شود چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: خود احمدی‌نژاد گفت «صحبت‌هایی دارم که به موقع آن‌ها را انجام می‌دهم» و شاید در این مورد نیز بحث‌های انجام دهد، اما بعید می‌دانم که بخواهد اقدام خاصی انجام دهد.

دبیرکل جبهه سوم با بیان اینکه در یک برهه زمانی منتقدین را به عنوان دایره غیر انقلابی کنار زدیم، بعد اصلاح‌طلبان و حالا می‌خواهیم عدالتخواهان را کنار بزنیم، گفت: به این ترتیب چیزی ته آن باقی نمی‌ماند. حداقل تاثیر رد صلاحیت احمدی نژاد این است که ناامیدی نسبت به اصلاح امور حاکم می‌شود و جامعه‌ای که به امیدی رسید، ممکن است هر کاری انجام دهد.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) اظهار داشت: ناامیدی مادر همه واکنش‌های منفی است در این دور تعداد بسیار کمی در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند، این در حالی است که در دوره‌های پیش هر روز ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر ثبت‌نام می‌کردند، ثبت نام‌ها بسیار کاهشی بوده و ریزش ۹۰ درصدی داشته است و این نشان می‌دهد که اقبال به رای دادن در بین مردم ضعیف شده است.

این کنشگر سیاسی افزود: انتخابات شورای شهر ششم نمی‌تواند کمکی به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم کند، علی رغم اینکه در انتخابات‌های شورای شهر مسائل قومی موثر است و همین موضوع انگیزه‌ها را در دوره‌های قبل برای حضور در انتخابات افزایش می‌داد به طوریکه در کنار آن ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم به ریاست جمهوری نیز رای می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت پایین خواهد بود مگر اینکه نماینده‌های اصلی اصلاح طلبان و احمدی‌نژاد حضور داشته باشند و یک رقابت خیلی خوبی درست شود، گفت: در این صورت می‌توانیم بگوییم مشارکت خوب خواهد شد، اما باز نمی‌توانم بگویم مشارکت مثل سال ۹۶ خواهد بود یا نرم ۷۰ درصدی که در انتخابات ریاست جمهوری داشتیم را خواهد داشت اما یک مشارکت آبرومندی به وجود خواهد آمد.

عزت‌الله ضرغامی ، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما کاندیدای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات 1400 است.

کاندیدای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچگاه با آقای احمدی‌نژاد بحث انتخاباتی نداشته‌ام، گفت: همواره نگاه واقع بینانه و منصفانه من نسبت به عملکرد و کارنامه روسای جمهور باعث سوء استفاده برخی فرصت‌طلبان و یا دوستان ناآگاه می‌شود.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و کاندیدای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌وگویی تفصیلی دیدگاه‌های خود را درباره انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کرد.