وزیر خارجه سعودی با تکرار ادعاهای این کشور علیه ایران مدعی شد، به ریاض اطمینان داده شده است که برنامه موشکی و رفتارهای منطقه‌ای ایران در توافق جدید با تهران گنجانده خواهد شد.

ریاض: مساله موشکی ایران در مذاکرات گنجانده خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در مصاحبه با شبکه فرانسه 24 مدعی شد، به ریاض اطمینان داده شده است که هرگونه توافق جدید با ایران درخواستهای بیشتری در زمینه برنامه موشکی این کشور و همچنین حمایت تهران از گروههای نظامی در منطقه را شامل خواهد شد. 

وی گفته، ما مطمئن هستیم که جامعه بین‌المللی سخت کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که نقصهای توافق هسته‌ای به مرور مرتفع خواهد شد و بی ثباتی منطقه‌ای ناشی از فعالیتهای ایران برطرف می‌شود.

وزیر خارجه سعودی در ادامه تاکید کرد، هیچ کانال غیرمستقیمی بین ریاض و تهران وجود ندارد اما عربستان سعودی آماده است در صورت تغییر رفتارهای ایران وارد مذاکره شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان»  هم خواستار مشارکت در مذاکرات هسته‌ای ایران شد و آن را فرصت‌ گفت‌وگو میان عربستان سعودی و ایران و احتمال توسعه روابط بین آنها تا سطح مشارکت خواند.

در مورد یمن نیز فیصل بن فرحان به فرانس 24 گفت، علیرغم حمله نیروهای حوثی(انصارالله) به نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی، پیشنهاد آتش بس همچنان روی میز قرار دارد. 

وزیر خارجه سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: هرگونه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو بعد از توافق صلح میان فلسطین و اسرائیل ممکن خواهد شد.