اخبار بازیگران سریال نون خ را با ما دنبال کنید.

تیکه سنگین سریال نون خ فضای مجازی را تکان داد+فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در فصل اول سریال شاهد حضور تحسین‌برانگیز و متفاوت در سریال نون خ بودیم و در فصل دوم و سوم هم با شوخی‌های جالبی که با این کاراکتر شد، نقش او را در این فصل همچنان پررنگ نگه داشت.

فریده سپاه منصور امروز ۷۴ ساله شده است و عوامل سریال با انتشار عکسی از مه لقا خانم، تولد این بازیگر را تبریگ گفتند.

داستان سریال نون خ

این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمهٔ آفتاب‌گردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمهٔ آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی فروخته‌است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند.

در همین حین، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند

نورالدین هم طی گفتگوهای متفاوت با اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود که او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌است. ادامه این داستان در فصل دوم سریال طی می‌شود.

جغرافیای سریال نون خ 

سریال نون-خ در استان کرمانشاه تصویربرداری آن شروع شده‌است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. در قسمت‌های مختلفی از سریال، از ترانه‌های هنرمندان کرد استان کردستان و آذربایجان غربی مانند مظهر خالقی، حسن زیرک و حسین صفامنش استان کرمانشاه بهره برده‌اند.

محیط داستان سریال نون خ

مشکل دیگری که در سریال وجود دارد، مکانی‌ست که داستان اصلی سریال طی می‌شود. منظور همان روستایی است که در سریال بازیگران اصرار دارند به آن بگویند «شهر»، که این موضوع در فصل اول باعث بازتابی منفی از سوی جامعه کُردها در ایران شد. عدم به تصویر کشیدن شهرهای کردنشین و نماهای این شهرها، یکی دیگر از مشکلات جدی این سریال است.

سانسور سریال نون خ

در قسمت اول سریال نون خ، سکانسی که دربارهٔ یکی از فیلم‌های قبل از انقلاب بود سانسور شد. در این بخش به شخصیت صمد اشاره شد.در فصل دوم سریال سکانسی که تقلید بازی بهروز وثوقی در گوزن‌ها توسط یک پسربچه است، سانسور شد. پاشا جمالی، بازیگر «نون خ» در نقش مهیار در اعتراض به سانسور سکانس‌هایی از این سریال، در پستی اینستاگرامی نوشت: «سانسور دیگر بس است، پدر سریال را درآوردید، اجازه دهید مردم بیشتر بخندند.

در ارتباط با سانسور این سریال حرف و حدیث‌هایی مطرح شده بود که خبرگزاری مهر در این خصوص مطلبی را اینگونه منتشر کرد: «نون. خ زودتر به پایان می‌رسد/ پای سانسور در میان است؟ این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی که قرار بود در ۱۷ قسمت روی آنتن برود، با پخش قسمت پانزدهم در روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت به پایان خواهد رسید. مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون. خ» دربارهٔ این که ممیزی سریال تأثیری بر کاهش قسمت‌های آن داشته‌است یا خیر گفته‌است: ممیزی‌هایی در حد معمول داشته‌ایم اما اینکه عامل کوتاهی سریال باشد خیر اینطور نبوده‌است.»

 آخرین قسمت سریال نون خ کی پخش می شود؟

فصل سوم سریال «نون خ» که پخش آن از ۳۰ اسفند ۹۹ آغاز شده بود، امشب به ایستگاه پایانی می‌رسد.

شانزدهمین و آخرین قسمت از فصل سوم سریال «نون خ»، امشب (یکشنبه ۱۵ فروردین) از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

تصویربرداری فصل سوم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی، از اواسط مهر ۹۹ در تهران آغاز شد و روزهای پایانی اسفند تصویربرداری به پایان رسید.

این سریال از شامگاه ۳۰ اسفند ۹۹ روی آنتن رفت و تماشاگران تلویزیون، امشب در ساعت ۲۲:۱۵، شاهد پخش آخرین قسمت آن خواهند بود.