در پی اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز، جزئیات تازه‌ای از این حادثه مخابره شد.

حجم ویدیو: 2.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بخش خبری 14 شبکه اول سیما در گزارشی جزئیاتی از حادثه تروریستی در تاسیسات نطنز به همراه تصاویر منتشرنشده از سایت آسیب‌دیده و هویت عامل خراب‌کار به نمایش گذاشت. «رضا کریمی» عامل این خرابکاری توسط وزارت اطلاعات شناسایی شده که قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته است.

اقدامات لازم برای دستگیری و بازگرداندن وی به کشور از مسیرهای قانونی در حال پیگیری است.

گفتنی است؛ «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه گذشته از وقوع حادثه‌ای‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن واکنش به این اقدام، در این خصوص گفته بود: «اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است

شایان ذکر است؛ در پی اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز، رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی را موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی کرده بود که ساعت00:40 نیمه شب جمعه، دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای 60 درصد دست یابند و غنی‌سازی 60 درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است.