فارس/ خبرنگار شبکه «کان» اسرائیل از قصد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری نشستی درباره ایران با مقام‌های سیاسی و نظامی این رژیم پیش از سفر هفته آینده برخی مقام‌های ارشد صهیونیست به واشنگتن برای گفت‌وگو در خصوص ایران خبر داد.

رایزنی نتانیاهو با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران پیش از سفر به واشنگتن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«آمیچای استین» خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل در حساب توئیتری خود از نشست «بنیامین نتانیاهو» با برخی از مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی با موضوع ایران پیش از عزیمت مقامات ارشد صهیونیست به واشنگتن برای گفت‌وگو درباره ایران خبر داد.  

این خبرنگار صهیونیست نوشت: پیش از عزیمت مقامات ارشد اسرائیلی به آمریکا در هفته آینده برای گفت‌وگو درباره ایران، نخست‌وزیر نتانیاهو نشستی را با مشارکت وزرای دفاع (جنگ) و امور خارجه، مشاور امنیت داخلی، رئیس موساد، رئیس ستاد مشترک و مقامات ارشد درباره سیاست ایران برگزار می‌کند.

پیشتر پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش داد مقام‌های ارشد سازمان جاسوسی موساد و دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در نشستی با حضور کابینه امنیتی این رژیم به آنها اطلاع داده‌اند گفت‌وگوهای وین میان ایران و قدرت‌های جهانی به بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای منتهی خواهد شد.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در همین خصوص گفت: «اگر ظرف چند هفته آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی توافقی با ایران امضا کنند ما شگفت‌زده نخواهیم شد.»

طبق این گزارش، مقام‌های اسرائیلی گفتنددر این جلسه هیچ تصمیم سیاستی جدیدی اتخاذ نشد و تل‌آویو گفت‌وگو با دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات با ایران را ادامه خواهد داد.

این وبگاه خبری همچنین گزارش داد طی دو هفته آینده «مئیر بن شابات»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوچاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران عازم واشنگتن خواهند شد.

در پایان نشست دیروز (سه‌شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین، مقرر شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند. 

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی در این نشست ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.‌ 

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت‌و‌گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفت‌و‌گوها را متوقف خواهد کرد. 

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود. هیأت‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت‌و‌گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.