پایگاه هسته‌ای دیمونا که تا قبل از روز پنج‌شنبه، به‌عنوان نقطه و کانون قدرت صهیونیست‌ها بود، این روزها به نماد آسیب‌پذیری و شکست و ناکامی این رژیم مبدل گردیده و موجبات وحشت و سردرگمی نتانیاهو و همراهانش را فراهم ساخته است.

سکته شیاطین در یک‌قدمی دیمونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پایگاه هسته‌ای دیمونا که تا قبل از روز پنج‌شنبه، به‌عنوان نقطه و کانون قدرت صهیونیست‌ها بود، این روزها به نماد آسیب‌پذیری و شکست و ناکامی این رژیم مبدل گردیده و موجبات وحشت و سردرگمی نتانیاهو و همراهانش را فراهم ساخته است. بامداد پنج‌شنبه  بود که منابع محلی در فلسطین اشغالی از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیسات اتمی دیمونا خبر دادند.پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد گزارش‌های منتشرشده را تأیید و اعلام کرد که موشکی به‌سوی مناطق نزدیک به تأسیسات اتمی دیمونا شلیک شده که پدافند هوایی این رژیم در رهگیری آن ناموفق عمل کرده است.

 نتوانستیم! …..

پس از سخنان وزیر دفاع پیشین اسرائیل درباره موشک شلیک‌شده به نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا در اسرائیل، وزیر جنگ فعلی این رژیم نیز به شکست در رهگیری موشک اذعان کرد.روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت‌ آحارانوت»، گزارش داد که «بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل در پاسخ به سؤالی به موضوع شلیک موشک به نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در جنوب اسرائیل واکنش نشان داده است.

وبگاه خبری «الاعلام الحربی المرکزی» با نقل این گزارش خبر داد که وزیر دفاع اسرائیل مدعی شده: «یک موشک ضدهواپیما به سمت پرنده‌های ما و از راه هوا شلیک شد.برای رهگیری موشک تلاش صورت گرفت؛ اما با شکست مواجه شد. ما همچنان درباره این حادثه تحقیق می‌کنیم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز به خبر شلیک موشک به سمت تأسیسات اتمی دیمونا اشاره کرد و در این خصوص گفت: «شرایطی که در آن موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به‌گونه‌ای دیگر رقم بخورد. نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود».

«عاموس یادلین» از ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در واکنش به خبر شلیک یک موشک از سوریه به اطراف راکتور هسته‌ای «دیمونا» در صحرای «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی، گفت: ایران هنوز از ما انتقام نگرفته است. یادلین که رئیس پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی است،  گفت: موشک سوری که در نزدیکی دیمونا منفجر شد تلافی ایرانی ها برای حوادث رخ‌داده در نطنز نیست.

 سامانه‌ای که عمل نکرد!

ناتوانی سامانه‌های رژیم صهیونیستی در مهار حملات موشکی اخیر، معادله را به ضرر تل‌آویو سخت‌تر ساخته است.  علاوه بر به صدا درآمدن آژیر خطر حمله هوایی  چند فروند موشک پدافندی پاتریوت نیز در اطراف مرکز مهم اتمی دیمونا در صحرای نقب جهت مقابله با تهدیداتی شلیک شدند.به‌طور مشخص مردم مناطق دیمونا و بئرالسبع در جنوب و همچنین برخی مناطق کرانه غربی رود اردن، علی‌الخصوص بیت‌المقدس و الخلیل (در مرکز فلسطین ) نیز شنیده شدن صدای انفجارهای شدیدی را گزارش کرده بودند.

بلافاصله ارتش اسرائیل با استفاده از هواپیماهایش به‌ عکس‌العمل پرداخت و نقاطی در جنوب دمشق را بمباران کرد.نکته مهم این بود که ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه رسمی اعلام داشت : شلیک موشک پاتریوت در اطراف دیمونا برای مقابله با موشک ضدهوایی سوری بوده که در آن نقطه فرود آمده است !!!.

 ادعای فوق بسیار مضحک به نظر می‌رسد زیرا اولا  ابتدا حمله‌ای از سوی اسرائیل به دمشق انجام نشده بود که سوریه مبادرت به شلیک سامانه پدافندی کند و دوما چگونه است که موشک ضد هوایی سوری می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر تا دیمونا را طی کند و از سد سامانه‌های پاتریوت بگذرد و به نزدیکی یک مرکز انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی اصابت کند؟نکته دیگر این‌که فاصله دیمونا تا بیت‌المقدس حدود ۸۰ کیلومتر بوده و بعید می‌نماید صدای انفجاری که مردم این شهر و سایر شهرهای کرانه باختری رود اردن شنیده‌اند ناشی از فرود موشک در دیمونا باشد و احتمالا بیش از یک موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است.

 پایان صبر استراتژیک جبهه مقاومت 

دوران صبر استراتژیک ایران به سر آمده و هرگونه خرابکاری امنیتی در سطحی بالاتر و با واکنش نظامی پاسخ داده می‌شود. سیستم دفاع هوایی رژیم صهیونیستی  که نتوانست یک فروند موشک

 ( احتمالا از نوع فاتح ۱۱۰ ) را رهگیری و سرنگون نماید، چگونه خواهد توانست در یک جنگ تمام‌عیار در برابر سیل انبوه راکت‌ها ، پهپادها و موشک‌های دقیق ایستادگی کند؟جبهه مقاومت،  درصورت لزوم به‌راحتی می‌تواند با سلاح‌های برد کوتاه تمام نقاط راهبردی رژیم صهیونیستی را زیر آتش بگیرد و پدافند هوایی دولت یهود نیز نخواهد توانست برای ساکنان آن تولید امنیت کند.

 پس از هدف قرار گرفتن چند کشتی تجاری اسرائیلی و انفجار در مهم‌ترین کارخانه موشکی این رژیم  رخداد حمله به دیمونا سومین تحول مهم در رویارویی محور مقاومت با رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود. 

 قواعد درگیری در حال تغییر است 

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، در توییتی به شلیک بامدادی موشک به سمت تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی پرداخت.سردبیر رأی الیوم نوشت: «موشک دیمونا شاید نوید آغاز یک تغییر در قواعد درگیری باشد. [این موشک] از فروپاشی تمام معادله‌های قدیمی رونمایی کرد».

عبدالباری عطوان افزود: «به نظر می‌رسد که صبر راهبردی به پایان رسیده است و گنبدهای آهنینی که برخی از عرب‌ها بر روی آن حساب باز کرده بودند، ثابت شد که دروغین هستند. کسانی که فرار توأم با وحشت شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها را دیدند، آنچه می‌گوییم را می‌فهمند؛ مقاومت پاسخ می د‌هد و زمان عزت در پیش است».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش اذعان کرد که سامانه‌های این رژیم در رهگیری موشک شلیک‌شده از خاک سوریه ناموفق عمل کرده‌اند.

شبکه «العربیه» به نقل از خبرنگار خود در این خصوص گزارش داد که ارتش اسرائیل دو بار در رهگیری موشک ناموفق عمل کرده است و درعین‌حال، شبکه «اسکای نیوز» خبر داد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره علت ناکامی سامانه‌ها در نزدیکی رآکتور دیمونا در حال انجام تحقیق است.