رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و از کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از مصاحبه اخیر خود با پایگاه خبری روسیا الیوم تصریح کرد: مردم مظلوم یمن سالهای اخیر با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به دست عربستان سعودی کشته می‌شوند، مردم یمن در معرض نسل کشی قرار دارند.

حمله تند رستم قاسمی به وزارت امور خارجه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قاسمی در ادامه این گفتگو با اشاره به کمک های ایران به مجاهدین یمنی تصریح کرده است: امروز همه موشک‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین یمنی به صورت بومی در این کشور تولید می‌شوند و ایران نیزکمک‌های مشورتی و نظامی کمی به یمنی‌ها می‌کند.

همین اظهارات قاسمی با واکنش وزارت امور خارجه کشورمان همراه شد. روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اظهارات منتشر شده در این مصاحبه برخلاف واقعیت و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در یمن است.

روابط عمومی وزارت خارجه همچنین یادآور شده است که حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن یک حمایت سیاسی است و کشورمان از روند مسالمت آمیز بحران یمن و تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این جنگ خانمانسوز حمایت می‌کند.

رستم قاسمی نیز ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر به اطلاعیه وزارت امور خارجه واکنش نشان داد.

وی ضمن انتشار کلیپی از اظهارات سرلشکر باقری ،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، درباره کمک های مستشاری ایران به مجاهدان یمنی نوشت: آقایان وزارت امور خارجه چنان درگیر بازیِ مذاکرات بی فرجام شده اند که سیاست های انقلاب اسلامی ایران را فراموش کرده اند!