در حالی که گفته می‌شود برای مقابله احتمالی با مسایل غیرمترقبه، رئیس ستاد ارتش اسرائیل سفر خود به واشنگتن را لغو کرد، راکت‌های مقاومت همچنان بر شهرک‌نشینان اطراف غزه فرود آمده‌اند و مردم کرانه باختری هم انتفاضه رمضانی خود را شدت بخشیده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مملو از اخبار و گزارش‌هایی بود که منعکس‌کننده وحشت رژیم صهیونیستی از گرداب امنیتی است که در آن گرفتار شده است.

این وحشت به‌حدی است که سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد در سایه تحولات امنیتی موجود «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به آمریکا را لغو کرده است.

به‌نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، حوادث غزه و قدس باعث شد کوخاوی نشست فراگیری را با جانشین خود، فرمانده بخش عملیات ارتش و فرمانده‌های نیروهای مسلح به‌همراه مسئولین فرماندهی جنوبی و داخلی و با حضور رئیس اداره اطلاعات ارتش، فرمانده نیروی هوایی، فرمانده نیروی دریایی، فرمانده منطقه مرکزی و نمایندگانی از شاباک و شورای امنیت اسرائیل برگزار کند و تحولات را مورد بررسی قرار دهد.

ماکو شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در اخبار و گزارش‌های مختلفی ابعاد دیگری از این نگرانی را رسانه‌ای کرد.

در یکی از گزارش‌های این شبکه تلویزیونی که بامداد دوشنبه منتشر شد تأکید شده است برای سومین شب متوالی موشک‌های شلیک‌شده از غزه آژیر خطر را در اسرائیل به صدا در آورد.

گرچه رسانه‌های اسرائیلی معمولاً از پرداختن به خسارات و تلفات راکت‌های مقاومت منع شده‌اند یا از انتشار آن امتناع می‌‌کنند اما به‌اعتراف این رسانه دست‌کم 4 شهرک‌نشین بر اثر وحشت و دستپاچگی در فرار به‌سوی پناهگاه زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

این رسانه همچنین اعتراف کرد گرچه در نشست امنیتی مسئله تهاجم گسترده به پایگاه‌های حماس در نوار غزه مطرح شد اما در سایه شدت گرفتن درگیری‌ها در قدس و احتمال شدت گرفتن اعتراضات این مسئله مسکوت نگه داشته شد.

این رسانه همچنین خبر داد علاوه بر قدس، موج درگیری‌های فلسطینیان (انتفاضه) علیه صهیونیستها به نابلس هم کشیده شده است و فریاد مرگ بر صهیونیست، از مناطق مختلف این منطقه شنیده می‌‌شود.

از نگاه تحلیلگران اسرائیلی شدت درگیری و تقابل فلسطینیان با صهیونیستها به‌حدی شدید شده است که آنها امروز از آغاز انتفاضه‌ای دیگر سخن می‌‌گویند.

"هانان شروتمن" در تحلیلی که در پایگاه اطلاع‌رسانی ماکو منتشر شده است پرسید: آیا ما در آستانه یک انتفاضه دیگر هستیم؟

موشک‌ها از غزه شلیک می‌‌شوند، درگیری در قلندیا و اعتراضات در حواره در حالی که همانند بحران‌های سابق ساکنان بخش شرقی قدس هم در آن حضور چشمگیری دارند و تقابل به دروازه‌های نابلس رسیده است.

اما نگرانی صهیونیستها به این هم ختم نمی‌شود، رسانه‌های اسرائیلی به‌نقل از عامیر بارعام فرمانده فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل خبر دادند که این فرمانده ارشد اسرائیلی به‌شدت از شرایط شمال (فلسطین اشغالی) که با لبنان هم‌مرز است بسیار نگران است و آرامش موجود در آن را آرامشی فریبنده توصیف می‌کند.

منابع محلی در قدس اشغالی امشب نیز از درگیری مجدد جوانان فلسطینی با اشغالگران اسرائیلی در قدس اشغالی خبر دادند.

جوانان فلسطینی با پرتاب ترقه و سنگ به‌سمت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مقابله با آن‌ها پرداختند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تجمع جوانان فلسطینی در نزدیکی نواحی مرزی شرق غزه، اقدام به شلیک منور در آسمان این منطقه کرد.

گزارش‌ها همچنین از درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر نزدیک گذرگاه شمالی شهر قلقیلیه خبر دادند که نظامیان صهیونیست به بمب‌های گازی و صوتی متوسل شدند. نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه باب العامود در قدس یورش بردند و به سرکوب جوانان مستقر در آن پرداختند.

در همین راستا منابع خبری از چراغ سبز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای تجاوز به غزه خبر داد.  

شبکه عبری‌زبان "کان" اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل پس از پایان جلسه امروز، به نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم این اختیار را داد تا در صورت لزوم، دستور حمله به غزه را صادر کنند.

یک مسئول امنیتی اسرائیلی هم تأکید کرد: اجازه ادامه حملات راکتی از غزه به اراضی اشغالی را نخواهیم داد.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی تعیین زمان و مکان حمله را به نتانیاهو و بنی‌گانتس سپرده است.