با گذشت سه روز از انتشار فایل صوتی جنجالی ظریف به نظر می‌رسد که برای حاشیه‌های آن پایانی تصور نمی شود. در این مدت واکنش های زیادی هم مقامات داخلی و خارجی داشته اند. روحانی در جلسه هیئت دولت در واکنش به آن تصریح کرد: این نوار درست در مقطعی که وین در حال به نتیجه رسیدن است منتشر کردند تا وحدت داخلی برهم بزنند.رئیس مجلس هم گفت: ما روی حاج قاسم حساسیم حتی حاضر نیستیم یک خط کوچک بر سیمای درخشان ایشان وارد شود.

پس لرزه های مصاحبه ظریف؛ روحانی و قالیباف هم واکنش نشان دادند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فایل صوتی که قرار بر انتشار آن به این زودی ها نبود، با انتشار آن تبدیل به خبر اول عرصه سیاست ایران شده است و گمانه زنی درباره محتوا و همچنین شیوه انتشار آن در شبکه ماهواره ای در محافل داخلی و خارجی به سوژه داغ بدل شده است.

امروز صبح روحانی در جلسه هیئت دولت با اشاره به این اتفاق جنجالی در اظهاراتی مفصل به این موضوع پرداخت، رئیس جمهور ضمن تمجید از نیروهای مسلح و سردار سلیمانی میدان و دیپلماسی را دو بازوی موثر برای پیشبرد اهداف کشور دانست.رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: آدم‌هایی دروغ و راست را بهم می بافند تا وحدت جامعه را از بین ببرند. گروهی را در برابر گروهی قرار می دهند

وی با اشاره به سردار سلیمانی گفت در داستان شهادت سردار سلیمانی، کار صهیونیست‌ها بود. درست است که عامل و قاتل ترامپ است. اما در پشت پرده کار صهیونیست‌ها بود. روحانی در جلسه هیئت دولت تاکید کرددزدیدن یک نوار مساله ای هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد این نوار درست در مقطعی که وین در حال به نتیجه رسیدن است منتشر کردند تا وحدت داخلی برهم بزنند

محمد جواد وزیرخارجه که این روزها در سفر دوره ای به منطقه است دلنوشته ای اینستاگرامی نوشت.

در قسمتی از این یادداشت آمده است 

بسیار تاسف خوردم که چگونه یک بحث نظری محرمانه پیرامون ضرورت هم‌افزایی دیپلماسی و میدان - به منظور استفاده دولتمردان بعدی از تجربیات گرانبهای ۸ سال گذشته - به یک کشمکش داخلی تبدیل می‌شود و آسیب شناسی صادقانه و مشفقانه برخی روندها به مثابه انتقاد شخصی معرفی می‌گردد.

افتخار رفاقت عمیق و همکاری با حاج قاسم بیش از دو دهه ادامه داشته و رابطه قلبی و کاری ما تا هنگام شهادت ایشان نه تنها کمرنگ نشد بلکه همواره تعمیق یافت. 

قالیباف رئیس مجلس هم با انتقاد تند از ایجاد دوگانه دیپلماسی و میدان تاکید کرد اگر کسانی به هر دلیلِ  فرصت طلبانه ای از قدرت میدانی و دیپلماسی دو گانه ایجاد میکنند بدانند این ضد منافع ملی است و جز فرصت طلبی هیچ منطقی در آن نیست،  ما روی حاج قاسم حساسیم حتی حاضر نیستیم یک خط کوچک بر سیمای درخشان ایشان وارد شود.

همچنین اشاره ظریف به  جان کری در این فایل صوتی برای این مقام آمریکایی دردسرساز شد.

در این فایل صوتی علی‌رغم آنکه وزیر خارجه ایران  تأکید کرده بود که وزیر خارجه دولت اوباما، وی را در جریان حملات مخفیانه رژیم صهیونیستی به منافع ایران در سوریه قرار داده، «جان کری» هرگونه گفت‌وگو با «محمدجواد ظریف» در خصوص حملات هوایی محرمانه رژیم صهیونیستی در سوریه را رد کرد.

برخی مقامات آمریکایی خواستار استعفای جان کری از دولت بایدن شده اند

پمپئو وزیرخارجه دولت ترامپ که این روزها کمتر در محافل سیاسی از او خبری است با انتشار این فایل در گفتگویی با طعنه گفت: من به ترامپ مشاوره می‌دادم، کری به ظریف

سعید لیلاز کسی که در آن فایل صوتی جنجالی از ظریف سوال می کرد در واکنش به این اتفاق اظهار داشت: معتقدم باید کسی که فایل صوتی را منتشر کرده، چوب در آستینش کرد. اما من عهد کردم فعلا در خصوص این مساله حرفی نزنم و می‌خواهم ببینم آیا دستگاه اطلاعاتی کشور عرضه دارد این شخص را پیدا کند یا مثل ماجرای نطنز بعد از اینکه پوکید می‌خواهد اسم طرف را رسانه‌ای کند.

حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران جزئیات بیشتری از  مصاحبه جنجالی ظریف بیان کرد وی با اشاره به حاشیه های این مصاحبه جنجالی گفت: تا آنجا که می‌دانم تقریبا همه اعضای هیأت دولت منهای اسحاق جهانگیری و محمود واعظی این گفت‌وگو‌های عملکردی را انجام داده‌اند و سعید لیلاز و محمدفاضلی نیز مصاحبه‌کننده بوده‌اند. همه گفت‌وگو‌ها هم ‌جز گفت‌وگوی وزیر اطلاعات که در وزارت اطلاعات و توسط بچه‌های آن مجموعه انجام شده، در یک استودیو در باغ کتاب بوده است.