رکنا/ ۲۲قاتل اعدامی در زندان های جیرفت در یک قدمی چوبه دار بودند که زندگی شان شکل تازه ای به خود گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین سلامی ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: بنا به تاکیدات آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه؛ هرچقدر فرهنگ صلح و سازش و رضایت شاکی خصوصی به همت سازمان‌های مردم نهاد، ریش سفیدان، اطرافیان و افراد فرهیخته جامعه گسترش پیدا کند، منجر به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری خواهد شد و این موضوع موجب رضایت خداوند، ائمه و آرامش جامعه می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جیرفت بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان جیرفت به صورت ویژه در راستای توسعه فرهنگ بخشش در جامعه تلاش می‌کند.

سلامی با بیان اینکه تلاش برای اخذ رضایت به همت مسئولان قضایی و کمیته صلح و سازش زندان، معتمدان محلی و مسئولان اداره زندان جیرفت انجام می‌شود، افزود: اخیرا نیز با تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان ، ریش‌سفیدان و همکاران زندان تلاش‌هایی در برای آزادی چند زندانی از اعدام انجام شده است.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جیرفت ادامه داد: پارسال در کمیته صلح وسازش این شهرستان تعداد ۲۱۵ جلسه برگزار شده که تعداد ۷۲ جلسه آن مربوط به اتهام قتل بوده و تعدادجلسات مربوط به قصاص ۵۰ مورد بوده که الحمدالله تعداد ۲۲ نفر قاتل از پای چوبه دار رهایی یافتند و درخصوص جرایم دیگر نیز ۱۴۳ جلسه برگزار شده است.

سلامی با اشاره به این‌که حکم اعدام این ۲۲ نفر پس از طی مراحل قانونی و قضایی در مرحله اجرا قرار گرفته بود، اظهار کرد: با زحمات و تلاش‌های مسئولان قضایی جیرفت، ریش‌سفیدان محلی و همکاران زندان از خانواده مقتولان رضایت گرفته شد و زندانیان در روز اجرای حکم و در پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند.

دادستان جیرفت ضمن ابراز خرسندی از گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه، از تلاش‌های ریش‌سفیدان محلی و همکاران زندان جیرفت در انجام این امر خداپسندانه و خیرخواهانه تقدیر کرد.