سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اصول گرایی و اصلاح طلبی دیگر برای انتخاب مردم در صحنه سیاسی کشور موضوع حائز اهمیتی نمی باشد، تاکید کرد: مردم به این بصیرت رسیده است که نباید صرفا به دلیل برند اصول گرایی و یا اصلاح طلبی افراد را انتخاب کنند.

نماینده مجلس: مردم دیگر به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی‌ رای نمی‌دهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجید نصیرایی در گفت و گو با ایسنا ضمن ارزیابی شرایط انتخاباتی کشور در خصوص چالش های پیش روی انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: مهم ترین چالش نبود ثبات اقتصادی و بحران های جدی فضای اقتصاد است که مردم را درگیر خود کرده است، طبیعتا مهم ترین موضوعی که کاندیداها باید به آن توجه کنند مشکلات اقتصادی مردم است که باید ضمن داشتن این دقت برای رفع آن نیز برنامه های جامع و مناسبی نیز ارائه کنند، این مطالبه باید از سوی رسانه ها و نخبگان جامعه طرح شود که برنامه و رویکرد کاندیداها برای حل مشکلات اقتصادی چیست؟

وی افزود: اگر در حوزه اقتصاد، معیشت‌، مدیریت داخلی، سیاست داخلی و سیات خارجی مشکلاتی را شاهد هستیم، باید توجه کنیم این مشکلات محصول انتخاب اشتباه بوده است، بی تفاوتی به صحنه انتخابات هم راه حل این مشکلات نیست، پس حضور همه جانبه و آگاهانه و انتخاب صحیح می تواند مشکلات ما را رفع کند، قطعا عدم حضور و یا حضور احساسی و انتخابی که انتخاب اصلح نباشد گرفتاری ما را بیشتر خواهد کرد.

نصیرایی در ارزیابی چگونگی حضور گروه های سیاسی و جناج بندی ها در شرایط فعلی گفت: خوشبختانه در این خصوص آحاد جامعه ما به یک آگاهی سیاسی و یک تجربه و دقت نظر حائز اهمیتی‌دست پیدا کردند و دیگر مسئله صرفا اصول گرا و اصلاح طلب موضوعی نیست که بخواهد بیشترین تاثیر را در انتخابات داشته باشد،یعنی دیگر اینگونه نیست که بگویند صرفا چون آن فرد  اصول گرا و یا اصلاح طلب است به او رای بدهیم.

وی ادامه داد: مردم به این بصیرت رسیده است که نباید صرفا به دلیل برند اصول گرایی و یا اصلاح طلبی افراد را انتخاب کنند، باید توجه کنیم شخصی که به انقلاب، نظام، قانون اساسی و امامین انقلاب ایمان دارد و برای رفع مشکلات برنامه دارد فرد تاثیرگذار خواهد بود، سوابق افراد نیز بسیار حائز اهمیت است، اگر فرد می خواهد ادعا کند فراجناحی است و برنامه دارد این مهم باید در سابقه آن فرد دیده شود که اگر اینگونه باشد حضور این فرد موثر خواهد بود.

نماینده مردم فردوس و طبس در خصوص اینکه میزان تاثیر عوامل موثر بر نحوه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰‌ همچون کرونا و مذاکرات چقدر و چگونه است؟ عنوان کرد: نمی توان گفت این مسائل بی تاثیر است، قطعا تا حدودی تاثیرگذار خواهد بود اما اینکه این موارد بخواهد برای مردم تعیین سرنوشت کند و سرنوشت انتخابات را تغییر دهد، خیر فکر می کنم کرونا و یا مذاکرات خیلی تعیین سرنوشت نخواهد کرد.