مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: با مذاکره جلوی استکبار جهانی و فتنه و تهدید داعش را نمی‌توانستیم بگیریم، اگر امثال شهید سلیمانی و سایر شهدای عزیز در میدان نبودند دستاورد‌های امروزی حاصل نشده بود.

نمی‌توانستیم با مذاکره جلوی داعش را بگیریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنا به اعلام سپاه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی سیرت در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در نیروی قدس سپاه با تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری این ویژگی را داشت که پس از تحصیل علوم حوزوی، به دانشگاه رفت تا نیاز مردم را برطرف کند. رتبه برتر و کرسی تدریس دانشگاه را به دست آورد و معارف دین، قرآن و اهل بیت علیهم السلام را تبیین و به مردم ارائه می‌کرد.

وی افزود: استاد مطهری به امام راحل ایمان داشت و رابطه او با ولایت مستحکم بود و در این راه به شک و تردید مبتلا نشد. شهید مطهری دومین شخصیت مؤثر پس از انقلاب بود که دشمنان و منافقین کوردل، ارزش و تأثیرگذاری او بر ایمان و عقیده جامعه اسلامی را فهمیدند و او را ترور کرده و به فیض شهادت رساندند.

محمدی با بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری، تصریح کرد: استاد مطهری در عین داشتن علم و دانش، اهل عمل بود. این استاد برجسته یک معلم واقعی بود که نیاز زمان را می‌شناخت. او خود ساخته بود؛ اول خود را تعلیم می‌داد و به آنچه می‌گفت عمل می‌کرد و سپس به دیگران می‌آموخت.

وی افزود: شهید مطهری با سیره، رفتار و عملش نسبت به هدایت جامعه دغدغه داشت. او با اقتدا به والاترین معلم بشر، پیامبر اعظم (ص) برای ایمان آوردن جامعه و اُمت اسلامی جان خود را فدا می‌کرد؛ در راه طلب علم و دانش خستگی ناپذیر بود و از خدمت به مردم و بیان معارف دین خسته نمی‌شد، زمان شناس و نیازشناس بود و زبان مردم عصر خویش را می‌شناخت و تولید فکر می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه از علما به عنوان مرزبانان افکار جامعه نام برد و اضافه کرد: این دانشمندان مکتب اسلام هستند که با مجاهدت در میدان ایمان و عقیده از یورش ابلیس و پیروانش و تسلط بر اسلام صیانت و پاسداری می‌کنند.

وی افزود: ما باید برای عمق بخشی اعتقادی، دینی و سیاسی خود از آثار و کتب ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری بهره ببریم و سیره وی را تبیین و تبلیغ کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه اظهار کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی ما در این است که رزمندگان بدون مرز و پاسداران ایمان و عقیده و امنیت در میدان هستند و در میدان جهاد به شهادت می‌رسند.

وی افزود: شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مطهری و شهید سلیمانی هم همواره در میدان بودند و در راه خدمت به مردم و برای اعتلای اُمّت اسلامی مجاهدت کردند تا به شهادت رسیدند.

محمدی سیرت با اشاره به انتشار مجرمانه فایل صوتی اخیر، تصریح کرد: اینکه کسانی شهید و عالم سربلند و سرافرازی، چون سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را مورد بی انصافی قرار داده و در پشت پرده طوری حرف بزنند و در موضع رسمی شکل دیگر، عملی منافقانه و ناپسند است. اشتباه بزرگ آنان این بود که خود را مقابل قهرمان اُمت اسلام و قهرمان بین المللی محور مقاومت شهید سلیمانی عزیز قرار دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بالاترین اعمال در اسلام از نگاه امام علی علیه السلام مجاهدت و در میدان بودن است، افزود: در میدان جهاد، عزت و اقتدار حاصل شد؛ اقتدار، مانع شدن از هجوم دشمن در میدان است و اگر امثال شهید سلیمانی و سایر شهدای عزیز در میدان نبودند دستاورد‌های امروزی حاصل نشده بود؛ اگر شهید سلیمانی عزیز و یارانش در سوریه، عراق و جبهه مقاومت در مقابل دشمن نایستاده بودند و در میدان نبودیم با مذاکره جلوی استکبار جهانی و فتنه و تهدید داعش را نمی‌توانستیم بگیریم.

محمدی سیرت اظهار داشت: رابطه ما با آمریکا به فرموده امام راحل رابطه گرگ و میش است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها تذکر دادند با آمریکا مذاکره به جایی نمی‌رسد. دشمنان از دیرباز تاکنون می‌خواستند باطلشان را بر ما تحمیل کنند، خدا کمک کرده و ان‌شاءالله یاریمان کند در میدان بمانیم، حق و باطل را از هم تشخیص دهیم و راه حق را انتخاب کنیم.