خراسان/ اظهارات فرمانده سپاه درباره انهدام مقر جاسوسان اسرائیلی در اربیل، انفجار کارخانه موشک سازی تومر و شلیک به دیمونا حامل پیامی جدی است؛ آیا دوران جدیدی در سیاست صبر استراتژیک ایران آغاز شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه شب مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری بود. او در این گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه‌ای به موارد و نکات بسیار مهمی درباره منطقه، جایگاه ایران، موقعیت دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و... اشاره کرد که به لحاظ راهبردی و تعیین سطح جدیدی از توازن قوا بسیار اهمیت دارد.فرمانده کل سپاه خطاب به رژیم صهیونیستی یادآور شد که اگر بخواهد دست از پا خطا کند و درمسائل ایران و منطقه،خرابکاری را ادامه دهد با پاسخ‌های سخت و سنگینی مواجه خواهد شد. سلامی با دادن آدرس‌های دقیق، به نوعی مسئولیت تمام اتفاقات روی داده در سرزمین‌های اشغالی در طول سه هفته گذشته را به صورت رسمی بر عهده گرفت در حالی که رژیم صهیونیستی به دلیل ترس و وحشت جرئت بر عهده گرفتن مسئولیت هیچ‌کدام از اقدامات خرابکارانه در ایران در طول یکی دو سال گذشته را نداشت، ایران با صراحت تمام پیام را به صهیونیست‌ها منتقل کرد تا نشان داده شود که برخلاف تبلیغات بسیار، امنیت این رژیم تا جایی شکننده است  که می‌شود تا عمق امنیتی‌ترین مراکز این رژیم نفوذ کرد. به گزارش فارس وتسنیم، سرلشکر سلامی با تاکید بر این که اسرائیلی‌ها دچار پدیده زوال هستند و در غروب سیاسی به سر می‌برند ،افزود: تاکنون چهار انتخابات برای تعیین نخست وزیر انجام دادند، ولی نتوانستند و احتمالاً به سمت انتخابات پنجم می‌روند. فرمانده کل سپاه یادآور شد: سیستم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی، تزلزل و ریزش شده است، آن‌ها سعی کردند ظرف یک سال و نیم گذشته از خودشان یک فیگور اقتدار نشان دهند یعنی مثل یک بادکنک خودشان را باد کردند.وی افزود: آن‌ها آسیب‌های فوق‌العاده‌ای دارند، یکی دو ماه قبل تمام آسیب‌های رژیم صهیونیستی نشان داده شد، نشان داده شد که دریانوردی و کشتیرانی تجاری رژیم‌صهیونیستی در هر نقطه‌ای از عالم آسیب پذیر است در حالی که ۹۰ درصد تجارت و بازرگانی این رژیم از طریق دریاست، زیرا هیچ مرز زمینی ندارد. سرلشکر سلامی اظهار کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد که رژیم صهیونیستی چنین آسیب‌های بزرگی در عرصه تجارت دریایی داشته باشد، خیلی ساده می‌توان تجارت دریایی رژیم صهیونیستی را با اخلال جدی مواجه کرد.

با یک عملیات، رژیم صهیونیستی منهدم می‌شود

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها می‌خواستند نشان دهند که اصلا سیستم امنیت ملی اسرائیل شکننده نیست، وقتی انفجار مهیب با آن قارچ بزرگ که شبیه انفجار هسته‌ای بود در کارخانه ساخت موتور‌های پدافند هوایی صورت گرفت و آن کارخانه‌ای که ماهواره‌های رژیم صهیونیستی را می‌ساخت، به یک باره این بادکنک با یک سوزن تمام بادش خالی شد یعنی نشان داده شد که چقدر آسیب پذیر هستند و این یک دومینو بود. وی با بیان این که با یک عملیات، رژیم صهیونیستی منهدم می‌شود، افزود: آن موشک به نزدیکی دیمونا اصابت کرد این در حالی بود که آن موشک در امتداد طولی اسرائیل حرکت می کرد و نتوانستند آن را منهدم کنند. هر اقدام تاکتیکی می تواند یک شکست بزرگ برای آن ها باشد ،بعد از آن در حیفا پالایشگاه بزرگی منفجر شد، مخازن آمونیاک نشت کرد و اعلام کردند که ۸۰ شرکتشان تحت تاثیر حملات سایبری قرار گرفته و نزدیک فرودگاه بن گوریون انفجار رخ داد، یا جاسوسانشان در اربیل عراق کشته شدند. سرلشکر سلامی گفت: رژیم اسرائیل یک نوار باریک است، در برخی جا‌ها عرض ۱۴ کیلومتری دارد، از این رو اولین ضربه می‌تواند آخرین ضربه باشد، بزرگ ترین ضعف رژیم صهیونیستی این است که هر اقدام تاکتیکی می‌تواند یک شکست استراتژیک برای آن ها باشد، یعنی با یک عملیات می‌توان این رژیم را منهدم کرد، از این نقطه ضعف‌ها پرده برداری شده است، اگر اخبار این اتفاقات توسط دوربین‌ها ضبط  و منتشر نمی‌شد، مقامات صهیونیست هرگز این اخبار را منتشر نمی‌کردند. وی افزود: مضحک بود وقتی آن کارخانه تولید موشک و ماهواره منهدم شد گفتند که این جا تست انجام می‌شد و این خیلی خنده دار است، کدام کشوری در کارخانه تست انفجار انجام می‌دهد. موج اقتدار آن‌ها به یک باره ویران شده و حباب امنیت ملی اسرائیل ترکیده است، آن حجمی که بر اثر عملیات روانی ساخته بودند از بین رفت و امروز چهره رژیم صهیونیستی را در اندازه‌های واقعی می‌توانید ببینید.

واکنش ها

سخنان سرلشکر سلامی  واکنش ها و بازتاب بسیاری در رسانه ها و فضای مجازی داشت،مثلاروزنامه اورشلیم پست اسرائیل با اشاره به سخنان فرمانده سپاه تیتر زد:" اسرائیل می تواند با یک حمله نابود شود"دلیریان کارشناس ارشد مسائل دفاعی نیز با اشاره به سخنان سرلشکر سلامی نوشت:"قابل توجه عزیزانی که از بنده منبع می‌خواستن بابت توئیت‌های مربوط به عملیات اربیل"محمد مهدی همت نیزنوشت:"سردارسلامی خیلی محسوس مسئولیت تمام اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی بر ضد رژیم صهیونیستی را به عهده گرفت و در کنارش اطلاعاتی داد که  آن‌گونه که باید خبری نشدند از جمله قتل عام جاسوس‌های اسرائیلی در اربیل عراق.این یک قدم بزرگ برای کارهای بزرگ‌تر بود."کاربر دیگری نیز نوشت:فرمانده سپاه پاسداران در سخنانی علنی و واضح از ضعف های راهبردی رژیم صهیونیستی سخن گفت و تلویحا مسئولیت اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی و خارج از آن علیه منافع اسرائیل را بر عهده گرفت.قبلا هم گفته شده بود که ۱۴۰۰ ، سالی خواهد بود که ایران به صبر استراتژیک خود پایان می دهد و وارد عرصه مقابله با اسرائیل می شود .