رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه همسو با سیاست‌های تعیین شده توسط رهبرانقلاب، به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم ها هستیم، گفت: دشمنان بدانند مردم ما علیرغم تلاش برای رفع تحریم‌ها هرگز منتظر اقدام آنها نخواهند بود. ابتکار عمل دست ایران است. به آنان توصیه می کنیم بجای زیاده خواهی و تعلل در مذاکرات با انجام کامل و عملی تعهدات خود بیشتر از این در رفع تحریم ها تاخیر نکنند چرا که با گذشت زمان هزینه های آنان برای بازگشت به برجام سنگین‌تر خواهد شد.

قالیباف: دنبال رفع کامل تحریم‌ها هستیم؛ ابتکار عمل در دست ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهمترین بخش اظهارات محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

* در مذاکرات بین ایران و 1+4  یک روز  اخبارِ پیشرفت مذاکرات و روزی دیگر  خبرهای بروز اختلافات منتشر می شود که نشان از جدّی بودن مذاکرات است.

* قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها  باعث بازشدن قفل های صنعت هسته ای شده و ظرفیت لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره کننده  فراهم آورد.

* به پشتوانه این قدرت‌آفرینی امکان تامین و تضمین منافع عموم مردم فراهم شده است.

* صدای واحد مسئولان کشور که تحت مدیریت هوشمندانه رهبرانقلاب ایجاد شده است نقش موثری در جلوگیری از زیاده خواهی‌های دشمن داشته است.

* همسو با سیاست‌های تعیین شده توسط رهبرانقلاب، به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم ها هستیم.

* اگر همه تحریم ها  بطور کامل برداشته شود و راستی‌آزمایی گردد نباید حتی یک ساعت در موافقت با انجام تعهداتی که ایران در برجام پذیرفته است تاخیر کرد.

* دشمنان بدانند مردم ما علیرغم تلاش برای رفع تحریم‌ها هرگز منتظر اقدام آنها نخواهند بود.

* ابتکار عمل دست ایران است.

* به آنان توصیه می کنیم بجای زیاده خواهی و تعلل در مذاکرات با انجام کامل و عملی تعهدات خود بیشتر از این در رفع تحریم ها تاخیر نکنند چرا که با گذشت زمان  هزینه های آنان برای بازگشت به برجام سنگین‌تر خواهد شد.

* تیم مذاکره کننده با قدرت در چارچوب سیاست های تعیین شده رهبرانقلاب حقوق مردم ایران را مطالبه کنند و مراقب فریب های تجربه شده پیشین باشند.

* برخی صحبت ها علیه قهرمان ملی ایران و دوگانه سازی غیرکارشناسی و وهم‌آلود از قدرت میدانی و دیپلماسی به طور حتم ضد منافع ملی است.

* بدون قدرت میدانی، قدرت دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد و بدون قدرت دیپلماسی، قدرت میدانی هرگز به تمام اهداف خود برای تامین منافع ملی دست نخواهد یافت.

* مجاهدت هوشمندانه‌ای حاج قاسم در منطقه با هم‌افزا کردن قدرت میدانی و دیپلماسی توطئه  دشمنان را خنثی و قدرت عظیمی برای دیپلماسی به وجود آورد.

* همانطور که شهادت شهید بهشتی ریشه ی منافقان را از کشورمان کَند خون شهید سلیمانی نیز  جریان خودباخته غربزده را رسوا می کند و ریشه ی آنها را می خشکاند و ما امروز  آثار این اتفاق عظیم را  به عینه می بینیم.

* مجلس وظیفه خود می داند نسبت به برخورد  با عوامل  و موثرین این قبیل اقدامات نسنجیده  پیگیری‌های لازم را به انجام رساند  و از ظرفیت های قانونی خود استفاده کند.