جمعی از جوانان انقلابی با انتشار بیانیه‌ای با ۱۰۰۰ امضاء، مجمع جوانان انقلاب اسلامی (حامیان گام دوم) را حول گفتمان انقلاب اسلامی تأسیس و اعلام موجودیت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن این بیانیه به شرح زیر است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (آل عمران 200)

شجره طیبه انقلاب اسلامی در دهه پنجم از حیات بالنده اش، وارد مرحله جدیدی از رشد و پیشرف شده است. این انقلاب مردمی که با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر اصول و مبانی اسلام ناب محمدی و با اعتماد به مردم به پیروزی رسید، پس از گذر از دشمنی‌ها، بحران ها، مشکلات، مسائل داخلی و سیاسی، امروز به بلوغی ارزشمند و قدرتی ملی-منطقه‌ی تبدیل شده است. 

حوادث و رخدادها چهل سال گذشته به مثابه کتابی حاوی تجربیات تلخ و شیرین برای جوانان مومن و انقلابی امروز و فردا موجود است. با نگاه عمیق و دقیق به دوران گام اول و درس گرفتن از آن می توان اشکالات، اشتباهات و غفلت هایی را مشاهده نمود که موجب کاهش سرعت پیشرفت در کشور شده است. از سوی دیگر تجارب موفق در کارآمدی، سازندگی، تکیه به توان داخلی و مردمی، توجه به متخصصان ایرانی، استفاده از ظرفیت های ملی و تکیه مومنانه به مبانی انقلاب اسلامی نیز در مقابل ماست. 

حال با تکیه بر این تجربه ارزنده و تثبیت و استقرار حاکمیت اسلامی در کشور، مرحله جدیدی پیش‌روی انقلاب اسلامی قرار گرفته است. مرحله‌ی که مقام معظم رهبری را بر آن داشته است تا طی فراخوانی تمام آحاد ملت را به برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی دعوت نمایند. فراخوانی که جوانانِ انقلابی را در نقطه مرکزی خود قرار داده و آنان را به عنوان حاملان آرمان های اصیل انقلاب اسلامی معرفی می نماید. 

لذا بدین وسیله در لبیک به فراخوان ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در جهت تبیین مواضع و شاخص های تشکیل دولت اسلامی که گام پیش روی ما در تحقق تمدن اسلامی می باشد، شکل گیری مجمع جوانان انقلاب اسلامی (حامیان گام دوم) را حول گفتمان انقلاب اسلامی اعلام می داریم. مجمعی که بر آن است تا در قالب فئه‌ی منسجم شده همان اصول و آرمان های بیان شده توسط امام (ره) را در بستری از فعالیت های متخصصان جوان، نه به عنوان مشاور بلکه مولد و کارگزار در میانه میدان، پیگیری نموده و بارور سازد. 

این مجمع که جریان عظیمی از جوانان معتقد به مبانی انقلاب اسلامی برپایه گفتمان امام و رهبری با تخصص های مختلف آن را شکل داده اند برآن است تا با نگاه به آرمان های بلند و در چارچوب واقعیت های موجود عمل جمعی و منسجم داشته باشد و تا رسیدن به هدف غایی یعنی همان ایران قوی و مقتدر از پای نایستد. آرمان هایی که بی شک در راستای شکل دهی به تمدن نوین اسلامی ذیل ولایت الهی است. 

مجمع جوانان انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم را سند راهبردی دانسته و عمل به جوانب متعدد و مختلف آن را وظیفه اصلی خود به شمار می آورد. بی شک نیاز است تا این جوانب متعدد براساس دیگر محکمات اصول گفتمانی امام و رهبری بیشتر شکافته شود. از طرف دیگر این بیانیه به عنوان منبع ارزیابی نوبه‌نو مسیر رفته در مراحل بعدی خواهد بود. 

از نظر ما فوری ترین مسئله کنونی کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است که باید با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و با به کار انداختن کارآمدی مورد انتظار از نظام جمهوری اسلامی به سمت نقطه مطلوب حرکت کرد. در این زمینه اشکالات ساختاریِ انباشت شده و برخی نگرش های نادرست مانند نگاه مداوم به غرب نیز قطعا باید تصحیح گردد تا موانع پیشرفت اقتصادی از پیش رو برداشته شود. مسائل حوزه فرهنگ اما مهم ترین و عمیق ترین مسئله کشور است که باید در بلندمدت بدان توجه شود و تمرکز بر اقتصاد نباید موجب غفلت از آنان شود. 

در روش و منش واقع گرایانه، مجمع جوانان انقلاب اسلامی معتقد است، موضوع سن صرفا به عنوان یک عنصر اساسی در جوانی کافی نیست، بلکه جوانی را در روحیه و تفکر جستجو می نماید. روحیه و تفکر مبتکر، خلاق، پرانرژی، فراجناحی و خستگی ناپذیر، برخی از این عناصر است.

این مجمع از تمامی جوانان مومن و متعهد به آرمانهای انقلاب و حضرت امام (ره) و رهبری بزرگوار دعوت به عمل می نماید تا پس از مطالعه مرام نامه به این جریان عظیم موثر بپیوندند و تلاش فردی خود را ممحض در جمع نموده و تلاشی یکپارچه را ایجاد نمایند تا در مسیر تشکیل دولت اسلامی و سپس جامعه اسلامی قدم برداشته و پیشگامان تشکیل تمدن نوین اسلامی ظل توجهات امام عصر و رهنمود های حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) باشند.ان شاءالله