خانه ملت/ عضو هیأت رئیسه مجلس، بیاینه بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به شورای نگهبان درباره اقدامات این شورا در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی و همچنین اهمیت اقدامات در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را قرائت کرد.

واکنش مجلس به مصوبه های انتخاباتی شورای نگهبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۲۰۳ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به اعضای شورای نگهبان را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم شورای نگهبان احتراماً همانطور که مستحضرید اصلاح نظام انتخاباتی یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان مجلس یازدهم بوده و از ابتدا در دستور کار مجلس یازدهم قرار داشته است. اکنون نیز خداوند را شاکریم که شورای نگهبان در راستای همان تلاش‌های مجلس شورای اسلامی گام نهایی را استوار برداشت و حسن ختامی شایسته را رقم زد.

شورای محترم نگهبان بر اساس قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات به تکلیف قانونی خود عمل نموده و رأساً اقدام به اصلاح و ساماندهی ثبت‌نام و شفاف‌سازی معیارهای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری نمود که این اقدام قانونی و صریح شورای نگهبان مورد استقبال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در این میان هیاهوهای رسانه‌ای دشمنان خارجی و برخی از منتقدان همیشگی شورای نگهبان در داخل نیز فرصت را برای تخریب نهاد ضامن سلامت انتخابات فراهم کرد تا به زعم خود خدشه‌ای در برگزاری پرشور انتخابات وارد نماید.

ما نمایندگان مجلس یازدهم تأکید داریم شورای نگهبان به عنوان یکی از ستون‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مأموریت پاسداری از قانون اساسی و همچنین حراست از شرع را برعهده دارد لذا بدین وسیله ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اقدام شورای نگهبان مبنی بر ساماندهی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آن را گامی در جهت شفافیت انتخاباتی و حفظ حرمت داوطلبان واقعی و معتقد به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی انتخابات دانسته و اعلام می‌داریم این امر بر اساس اختیارات شورای نگهبان مندرج در قانون اساسی صورت پذیرفته و منجر به ساماندهی اتفاقات در خلال ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات گشته و در جهت اصلاح وضع موجود و حفظ مصالح انقلاب است.

در پایان همه دست‌اندرکاران امر انتخابات را به عمل به قانون و پرهیز از حاشیه‌سازی توصیه می‌کنیم.

و من الله توفیق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی