فارس/ یگان مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق که وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان است، هرگونه مشارکت در این عملیات تروریستی را تکذیب کرد.

واکنش یگان ویژه کردستان عراق به مشارکت در ترور سردار سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یگان مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق به خبر منتشر شده در پایگاه خبری «یاهو نیوز» تحت عنوان ارائه جزئیات بیشتری درباره عملیات ترور جنایتکارانه سردار حاج «قاسم سلیمانی»‌ فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی واکنش نشان داد.

این یگان که وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان است، هرگونه مشارکت در این عملیات تروریستی را تکذیب کرد.
سخنگوی این یگان طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «شفق نیوز»، منتشر شد، تصریح کرد: «گزارشی منتشر شده‌ که طی آن، به صورت غیر مستقیم شماری از افسران کرد به داشتن نقش در ترور ژنرال قاسم سلیمانی متهم شدند و از سوی دیگر نام نهاد مبارزه با تروریسم منطقه کردستان نیز در آن ذکر شده است».
وی افزود: «با قاطعیت تمام، هرگونه آگاهی، اطلاع و مشارکت نیروهای مبارزه با تروریسم در این عمل را تکذیب می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است که سردار قاسم سلیمانی «دوست نزدیک» مرحوم «جلال طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان بود و یک زمانی دستگاه مبارزه با تروریسم در کنار این فرمانده شهید و در یک جبهه و سنگر با تروریسم  جنگیده است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «با ترور فرماندهی در سطح [شهید سلیمانی]، «منطقه کردستان دوستی تاریخی و اتحادیه میهنی دوستی صمیمی مام جلال را از دست داد».

 پایگاه خبری «یاهو نیوز» شامگاه شنبه گذشته (۸ می)، در مطلبی به ارائه جزئیات بیشتری درباره عملیات ترور جنایتکارانه  فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت و طی گزارشی تفصیلی، به ابعاد همکاری‌ تروریست‌های آمریکایی با رژیم صهیونیستی و برخی مأموران امنیتی کردستان عراق پرداخت.

در بخشی از این گزارش آمده است: «تک‌تیراندازی  کردن در فاصله دور با عوامل محیطی مختلفی از جمله باد درگیر است... یکی از اعضای یگان مبارزه با تروریسم (CTG) ، واحد ویژه‌ کردستان عراق که ارتباطات عمیقی با [واحد] عملیات‌های ویژه آمریکا دارد، به آنها کمک کرد تا شدت باد را از محدوده پایین اندازه بگیرند».