پس از انتشار اخباری از مخالفت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد میانجیگران بین‌المللی برای توقف فوری حملات به غزه جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد ابتدا طرف اشغالگر باید حملات خود را متوقف کند.

حماس برای آتش‌بس شرط گذاشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پیش از این آناتولی به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود فاش کرد، رژیم صهیونیستی پیشنهاد بین‌المللی برای توقف فوری حملات به غزه را رد کرده است.

منبع یاد شده درباره موضعگیری حماس نسبت به این پیشنهاد نیز گفته بود که این جنبش با توجه به مخالفت اسرائیل با پیشنهاد داده شده، پاسخی به این پیشنهاد نداده است.

منبع مذکور افزود: نماینده سازمان ملل از هر دو طرف خواست فورا تیراندازی‌ها را متوقف کنند در غیر این صورت شرایط به سمت یک "جنگ تمام عیار" سوق پیدا خواهد کرد.

در مقابل یکی از رهبران جنبش حماس امروز چهارشنبه اعلام کرد که این جنبش به میانجیگران بین‌المللی اطلاع داده تا پیش از توقف حملات طرف اشغالگر مقاومت فلسطین صحبتی از آتش بس نمی‌کند.

احسان عطایا ، نماینده جنبش "جهاد اسلامی" در لبنان نیز با تأکید بر آمادگی "جناح های مقاومت" برای همه سناریوها اعلام کرد که "تماس های مصر در غزه برای آتش بس به نتیجه‌ای نرسید".

وی به النشره گفت که حوادث چند روز گذشته ثابت کرد که "فلسطینیان یک کالبد مشترک با مقاومت هستند."

عطایا افزود که تماس‌های طرف مصری با مقاومت در غزه به نتیجه ای نرسید زیرا سقف خواسته‌های ما بالاتر از مراحل قبلی است. مقاومت سقفی ندارد. ما برای همه سناریوها آماده هستیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با بنی گانتس، وزیر جنگ و آوی کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، دو جنبش حماس  و جهاد اسلامی در نوار غزه را تهدید کرد و گفت که "هزینه سنگینی بابت بمباران بی‌سابقه شهر تل‌آویو و دیگر مناطق واقع در اطراف آن و مناطق هم مرز با غزه متحمل خواهند شد".