سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۰ هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

حمله به غزه ۱۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«لین هستینگز» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه برای فلسطین گفت که گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌‌دهد که حدود ۱۰ هزار فلسطینی در نتیجه حملات به غزه، مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

او افزود که با وجود شیوع ویروس کرونا، این افراد در مدارس، مساجد و اماکن دیگر پناه گرفته‌اند و از امکانات محدود برای دستیابی به آب، غذا و خدمات بهداشتی برخوردارند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه برای فلسطین تصریح کرد که شایسته است مسئولان اسرائیلی و گروه‌های فلسطینی برای ورود سوخت، مواد غذایی و لوازم پزشکی اجازه دهند.

هستینگز بر ضرورت پایبندی همه طرف‌ها به قانون بین‌المللی و حقوق بشر تأکید کرد و از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برای پایان دادن به حملات علیه غزه درخواست کرد.

گوترش روز جمعه (دیروز) از رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی خواست تا هر چه سریع‌تر جنگ را متوقف کنند.

درگیری‌ها در فلسطین پس از آن شروع شد که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست اخیرا با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی و قدس اشغالی، بشدت آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و باعث شعله‌ور شدن خشم فلسطینیان شدند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۳۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیده‌اند.