عملیات روانی و بلوف ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص حمله زمینی به درون خاک غزه با وجود همراهی رسانه‌های غربی، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

بلوف ناکام رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ساعات اولیه بامداد روز جمعه، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی آغاز حمله زمینی در نوار غزه شد. ادعای دروغی که با همراهی رسانه‌های غربی همراه شد.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه مدعی شد: «نیروهای زمینی و هوایی اسرائیل اکنون در حال حمله در نوار غزه هستند». چند ساعت بعد ارتش این رژیم در بیانیه‌ای جهت به‌اصلاح «شفاف‌سازی» قضیه، اعلام کرد هیچ نیروی وارد غزه نشده است. با این حال تا آن لحظه شماری از رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که این حمله آغاز شده است.

این خبرگزاری نوشت، همچنان که ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش بود این‌طور وانمود کند که درخصوص بیانیه اولیه سوءتفاهم رخ داده است، برخی مفسرین ارشد در رسانه‌های این رژیم اذعان کردند از دیگر رسانه‌ها به‌طور عامدانه برای کشاندن نیروهای جنبش حماس به درون تله‌ای مرگبار استفاده کردند.

اما فرماندهی اتاق عملیات مشترک گرو‌ه‌های مقاومت در غزه روز جمعه تأکید کرد که مقاومت گمانه سازی‌های رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آن درباره عملیات زمینی علیه غزه را ناکام گذاشته است.

در بیانیه فرماندهی اتاق مشترک مقاومت، جوسازی‌های رژیم صهیونیستی درباره آماده شدن برای حمله زمینی به غزه  یک مانور فریب توصیف و تاکید شده است: «ارتش رژیم اشغالگر تلاش داشت توهم شروع یک کارزار زمینی را ایجاد کند».

در این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر تلاش داشت با این مانور صدها نفر از نیروهای مقاومت را به کشتن داده و توانمندی ما را فلج کند؛ اما توطئه آن ناکام ماند و  نتوانست در این عملیات فریب نیروها و توانایی‌های آن‌ها را به خطر اندازد».

آسوشیتد پرس به نقل از «اور هلر» کهنه‌سرباز رژیم کودک‌کش صهیونیستی درباره این عملیات فریب نوشت، ارتش این رژیم انتقال نیرو به مرزها را طوری انجام داد که به نظر برسد آماده‌سازی‌های نهایی برای آغاز حمله در حال انجام است.

هلر گفت، پس از آن، بیانیه‌ای به رسانه‌ها اعلام شد و اخبار مرتبط با آن در توئیتر به زبان‌های عربی و عبری منتشر شد. این کار باعث شد رسانه‌های بزرگی از جمله روزنامه «نیویورک تایمز» تیتر بزنند حمله زمینی آغاز شده است.

به گفته این کهنه‌سرباز صهیونیست: «آنچه امشب دیدیم عملیاتی بسیار پیچیده بود که جنبه‌های رسانه‌ای را نیز در بر می‌گرفت».

او در ادامه گفت، دیگر کهنه‌سربازانی که همچنان با ارتش صهیونیستی در ارتباط بودند نیز می‌دانستند امکان ندارد که این رژیم در این مرحله از درگیری‌ها نیرویی به آن سوی مرزهای غزه بفرستد.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پیش‌تر در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

آسوشیتد پرس نوشت، پس از تجزیه و تحلیل بیانیه ارتش صهیونیستی، تماس‌هایی تلفنی با مقامات آن و گزارش‌های میدانی از غزه، به این جمع‌بندی رسید که حمله زمینی در نوار غزه وجود نداشته و در این‌باره گزارشی پوشش نداده است.

به نوشته این خبرگزاری، با این حال برخی رسانه‌ها اعلام کردند فریب بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی را خورده‌اند. به گفته آن‌ها، در این بیانیه، شلیک تانک‌های نیروی زمینی ارتش صهیونیستی «به» نوار غزه، عامدانه به صورت حمله زمینی «در» نوار غزه عنوان شده بود تا آن‌ها را گمراه کند.

«فلیشیا شواترز» خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت، اخبار حمله نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را پس از تأیید آن از سوی «جاناتان کانریکوس» سخنگوی ارتش این رژیم پوشش داده است.

شوارتز در پیامی توئیتری نوشت: «[کانریکوس] مستقیماً به من گفت که نیروهای زمینی در غزه هستند. این پایه و اساس اولین گزارش در این‌باره بود. او دو ساعت بعد در بیانیه‌ای از گفته‌هایش عقب‌نشینی کرد و من هم گزارش خود را طوری تغییر دادم که آن را شامل شود و در متن هم به آن اشاره کردم».

کانریکوس روز جمعه در جمع خبرنگاران مدعی شد: «چنین چیزهایی گاهی در میانه عملیات پیچیده با تحرکات بخش‌های متعدد اتفاق می‌افتند که در آن تصویر مشخصی از آنچه در حال رخ دادن است وجود ندارد. به محض اینکه متوجه شدم اطلاعات رسیده اشتباه است، آن را به‌منظور شفاف‌سازی، به‌روز رسانی کردم».

«دنیل استرین» خبرنگار رسانه آمریکایی «اِن‌پی‌آر» نیز می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی به او گفته بود این تهاجم آغاز شده است. او در واکنش به این عملیات فریب گفت:‌ «اگر آن‌ها از ما استفاده کرده‌اند، قابل قبول نیست و اگر این کار را نکرده‌اند، داستان چیست و چرا رسانه‌های اسرائیلی به طور گسترده‌ای می‌گویند که فریب خوردیم؟»

«پیتر لرنر» سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص مدعی شد، گمان نمی‌کند که ارتش این رژیم عامدانه دروغ گفته باشد اما در هر صورت این اقدام صدماتی را به این رژیم وارد کرده است.

وی توضیح داد: «خریدار داشتن شما بسته به اعتبار داشتن است. فکر می‌کنم تصویری که از این اعتبار به نمایش درآمده است، آن را به بحران کشانده است». 

آسوشیتد پرس نوشت، رژیم صهیونیستی دو سال قبل نیز به دروغ اعلام کرد چند سربازش توسط نیروهای حزب‌الله مجروح شدند و حتی آن‌ها را به‌صورت باندپیچی شده سوار هلیکوپتر کرد و به بیمارستان فرستاد تا کاری کند حزب‌الله از حملات خود دست بردارد و آتش‌بس را بپذیرد.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک تایمز ضمن اعلام این‌که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و سخنگوی آن فریب خورده است، به نقل از «آموس هارل» تحلیل‌گر نظامی روزنامه «هاآرتص» نوشت، فریب دادن رسانه‌های بین‌المللی، تحولات خطرناکی را برای این رژیم رقم خواهد زد.

این روزنامه به نقل از هارل نوشت: «این جایگاه خطرناکی برای نیروهای ارتش اسرائیل است که مظنون به منحرف کردن رسانه‌های بین‌المللی باشند، به‌خصوص زمانی که بحبوحه افزایش تنش با حماس قرار دارد و اسرائیل به شدت بر تلاش برای توضیح اقداماتش در برابر رسانه‌های بین‌المللی اتکا دارد».

نیویورک تایمز به نقل از این تحلیل‌گر نوشت: «این کار برای خبرنگارها نیز خطرناک است. شاید ارتش اسرائیل فراموش کرده است که خبرنگارها در دوسوی فنس‌ها (مرز) مستقر هستند و ممکن است اگر مظنون به مورد استفاده قرار گرفتن برای عملیات‌های روانی اسرائیل شوند برایشان گران تمام شود».

درگیری‌ها در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

شبکه «الجزیره» در خبری فوری به نقل از سازمان دفاع مدنی در غزه  اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های رژیم صهیونیستی، ۱۳۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند.