ایرنا - «بنیامین نتانیاهو» می خواست که دستیابی به اهداف جنگ را اعلام کند اما پس از اطلاع از دستاوردهای ناچیز در بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی از این موضوع منصرف شد.

نتانیاهو از اعلام پیروزی در جنگ منصرف شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که ارتش اسرائیل اعلام کرده که «مرحله تازه» از حملات به غزه را آغاز کرده، رسانه های اسرائیلی خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» برنامه برگزاری «جشن» دستاوردهای حملات جنگنده های اسرائیلی به نوار غزه را لغو کرد.

نتانیاهو می خواست که در این مراسم به گفته خود «شکست» نیروهای مقاومت فلسطینی و تحقق اهداف جنگ بر آنها را اعلام کند اما پس از اطلاع از دستاوردهای ناچیز بمباران غزه، از این موضوع منصرف شد.

ارتش اسرائیل ظهر امروز اعلام کرد که مرحله سوم عملیات خود در نوار غزه موسوم به عملیات «پاسبان مرزها» را از نیمه شب گذشته آغاز کرده است.

براساس اطلاعیه ارتش اسرائیل در این عملیات ۳۵ هدف در ۲۰ دقیقه بمباران شده که از جمله این اهداف تونل های زیرزمینی عظیم غزه است. اسرائیل مدعی است که این تونل ها برای عملیات نظامی و موشکی و اطلاعاتی نیروهای مقاومت ایجاد شده است.

ارتش اسرائیل که همچنان به حملات خود به مناطق مسکونی غزه و کشتار کودکان و زنان بی دفاع ادامه می دهد، افزوده که ۵۴ جنگنده رژیِم صهیونیستی به ۱۰ کیلومتر از این تونل ها ۱۱۰ موشک شلیک کرده است.

حملات اخیر اسرائیل چند خانه مسکونی از جمله در منطقه «تل الهوی» و مجتمع ساختمان های دولتی در غزه را تخریب کرده است.

همچنین رسانه های اسرائیلی به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی خبر دادند که اعضای کابینه امنیتی اسرائیل توافق کرده اند که عملیات نظامی براساس نقشه های ارتش ادامه پیدا کند.

استفاده اسرائیل از بمب فسفری

در تحولی تازه، مدیر آتش نشانی شمال غزه به «الجزیره» گفت که توپخانه های اسرائیل از صبح امروز(دوشنبه ۱۷ مه) ۸ خمپاره فسفری به سمت غزه شلیک کرده اند.

او گفت که این خمپاره ها مواضع نیروهای آتش نشانی را هدف قرار داده و مقصود از این حمله از کار انداختن این نیروها بوده است.

این مقام فلسطینی افزود که اسرائیل عمدی زیرساخت های آتش نشانی را هدف قرار می دهد و مانع از رسیدن تجهیزات به آنها می شود.

از سوی دیگر، نیروهای آتش نشانی فلسطین بعد از ۴ ساعت تلاش توانستند آتش سوزی گسترده ناشی از بمباران یک کارخانه تولید اسفناج را مهار کنند.

همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد که از ساعت ۱۹ دیروز تا ۷ صبح  امروز ۶۰ راکت از جانب غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

در حملات راکتی امروز نیروهای مقاومت فلسطینی دست کم ۱۲ صهیونیست زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۲۰۰ شهید ازجمله ۵۹ کودک و ۳۵ زن و ۱۳۰۵ زخمی رسیده است.