رئیس‌جمهوری ترکیه با انتقاد از قدرت‌های غربی بابت عدم واکنش به خشونت میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، به اتریش و ایالات متحده اشاره کرد و گفت آنها با دستان خونین تاریخ می‌نویسند.

بایدن دستش را به خون آلوده کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که از مدافعان سرسخت فلسطین است، پس از نشست کابینه از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بابت تایید فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

او گفت: شما در این حادثه که یک حمله جدی نامتناسب به غزه است و منجر به شهادت صدها هزار تن می‌شود، با دستان آغشته به خون خود تاریخ می‌نویسید. شما مرا وادار کردید که این را بگویم. ما نمی‌توانیم به عقب گام برداریم.

به گفته منابع مطلع در کنگره آمریکا، دولت بایدن روز دوشنبه فروش بالقوه ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات هدایت شونده به رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: امروز ما شاهد امضای بایدن بر فروش تسلیحاتی به اسرائیل بودیم. اراضی فلسطینی مملو از شکنجه، درد و رنج و خون است، مثل دیگر اراضی که پس از پایان عثمانی صلح را از دست دادند. و شما از آن حمایت می‌کنید.

رجب طیب اردوغان در ادامه صحبت‌هایش به اروپا اشاره کرده و اتریش را بابت نمایش پرچم رژیم صهیونیستی در روز جمعه بر فراز دفتر صدراعظم اتریش در وین محکوم کرد. اردوغان گفت: کشور اتریش در تلاش است تا مسلمانان بابت یهودیانی که خودش هدف نسل‌کشی قرار داد، بها بدهند.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش که از مدافعان تل‌آویو است، این اقدام را راهی برای نشان دادن همبستگی در بحبوحه درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی دانسته است.