رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل ضمن تشریح جزییات گفت‌وگوی مجازی تخت روانچی با کریس مورفی سناتور آمریکایی گفت: نماینده ایران بر لزوم لغو عملی همه تحریم‌های آمریکا تأکید کرد.

جزئیات گفت‌وگوی تخت روانچی با سناتور آمریکایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«شاهرخ ناظمی» رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به انتشار خبر دیدار مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با کریس مورفی سناتور آمریکایی گفت: در ملاقات مجازی بعدازظهر سه شنبه با سناتور کریس مورفی، تخت روانچی با اشاره به مذاکرات جاری در وین، بر لزوم لغو عملی همه تحریم‌های آمریکا که تحت عناوین مختلف وضع شده تاکید و از آن به عنوان کلید حل موضوع یاد کرد. 

وی افزود: در مورد یمن، اراده جمهوری اسلامی ایران بر حل و فصل صلح آمیز جنگ در یمن مورد اشاره قرار گرفت و تاکید شد هرگونه راه‌حل بحران یمن باید متضمن رفع کامل محاصره مردم و ارسال بدون مانع کمک‌های انسانی به آن کشور و آتش بس باشد.

ناظمی اضافه کرد: در خصوص جنایات  صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هم تاکید شد که درگیری اخیر با تحریک رژیم صهیونیستی آغاز شد و با کشتار مردم فلسطین ادامه یافته است، اما طی چند روز اخیر دولت آمریکا با حمایت از اسرائیل مانع تصویب حتی یک بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس شده است.

وی بیان کرد: همچنین موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تبادل جامع زندانیان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است کریس مورفی سناتور دموکرات کنگره پیش از این مدعی شده بود که با نماینده ایران در سازمان ملل در خصوص طیفی از موضوعات هسته‌ای و منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دفتر مورفی در بیانیه‌ای در خصوص محور گفت‌وگوهای این سناتور آمریکایی و تخت روانچی اعلام کرد: «من امروز (سه‌شنبه) مستقیماً در دیدار با نماینده ایران در سازمان ملل مجید تخت روانچی از ایران خواستم تا در مذاکرات هسته‌ای با جدیت و فوریت مشارکت داشته باشد، به حوثی‌ها برای پایان جنگ در یمن فشار آورد و از حماس بخواهد تا آتش‌بس را بپذیرد و به حملات راکتی به اسرائیل پایان دهد و مراد طاهباز را از زندان آزاد کند».